Groeten uit Oostenrijk

Oostenrijk, Haibach

Oké, de blog van gisteren staat nog niet online en vandaag kan ik al zeggen dat ik de traditie van geen regen tijdens het fietsen niet heb kunnen volhouden. De hele ochtend zag het al grauw en eigenlijk ging het de hele middag door met ook wel redelijk wat droge tijd. Het was niet mooi in het begin, nog een kilometer of 10 tegen een heuvel op gereden om erachter te komen dat ik de afslag hadden genomen voor de donau-regen radweg. Dus weer 10 kilometer terug de heuvel af en weer de gewone donauroute volgen.

Vanaf een uur of 6 kwam er toch nog een voorzichtig zonnetje door de wolken heen. Nog doorgefietst tot een uur of half 8 want het werd toch eigenlijk best mooi. Na 162 kilometer een mooie Oostenrijkse camping opgereden. De mensen zijn hier eigenlijk ook best vriendelijk, alleen vindt ik ze niet heel goed te verstaan waardoor gesprekken tot nu toe wat moeizaam verlopen.

Voor het eerst in 3 dagen heb ik weer een stuk samen gereden, een Zwitserse vrouw die van München naar Wenen aan het fietsen is. Hier op de camping staan ook een paar fietsers die naar Wenen trekken dus misschien dat ik de komende, ongeveer, 4 dagen bekenden onderweg tegenkom.

Ondanks een wat minder mooi begin van de dag, heb ik toch een erg voldaan gevoel. Vooral omdat ik Oostenrijk bereikt heb, dat was toch een stuk verder dan ik had verwacht.