Lang weekend!

Georgië, Tbilisi

Vandaag stonden niet al te veel kilometers op het programma. Ik was zo optimistisch om geen wekker te zetten in de overtuiging dat ik toch veel tijd over zou houden aan het eind van de dag. Om half 11 had ik alles weer in de tassen en kon ik vertrekken.

Vanaf Gori kan je kiezen om over de snelweg naar Tbilisi te gaan of over een b-weg. De meningen verschillen nog al onder de fietsers wat de beste optie is. In totaal ben ik 6 fietsers in tegenovergestelde richting tegengekomen en alles tegen elkaar afgewogen wist ik niks meer dan aan het begin.

Ik heb de keuze voor de b-weg gemaakt omdat het aantal kilometers niet heel groot was. Het was wel behoorlijk heuvelachtig maar het was te doen. Op het eind kwam ik toch de grote 4-baans weg opgedraaid, er is simpelweg geen andere mogelijkheid, en daar heb ik enkele bijna ongelukken gehad. Invoegen kan hier van links en rechts en de rem kent volgens mij geen enkele chauffeur. Met flink wat om me heen kijken heb ik alles kunnen ontwijken, iets wat enkele anderen niet konden zeggen. Ik passeerde een groot ongeval waar de reddingsdiensten al ter plekke waren, ik dacht nog dat ik ook op zo'n brancard had kunnen liggen met een beetje pech...

Ik had op internet een hostel gevonden waar ik 3 dagen voor een tientje kon blijven. Gelukkig had ik geen reservering gemaakt want toen ik het eindelijk gevonden had bleek er geen mogelijkheid te zijn om de fiets te stallen. De locatie was perfect maar de fiets moet een plekje krijgen...

De Mac was 200 meter verderop dus daar maar even gebruik gemaakt van het internet. Iets verder richting het zuiden waren nog 2 geschikte hotels. Aangezien ik de stad in het zuiden ga verlaten ben ik daar maar heen gefietst. Geen spoor van deze hotels te vinden maar met een beetje geluk, of misschien zijn er duizend en een van de straatjes, kwam ik in een straatje met allerlei gastverblijven.

De opties voor 10 tot 15 euro waren op kamers met 8 bedden, nu lig ik in een privekamer voor 20 euro. Hierbij heb ik een woonkamer en een douche die ik moet delen met een andere kamer. Hostels zijn soms leuk, toch vindt ik deze optie voor nu eigenlijk wel relaxed, een ruimte voor mezelf kan ik wel waarderen.