Zagreb, dat doe ik later eens over

Kroatië, Duga Resa

Vandaag opgestaan met regen en tot ongeveer 3 uur constant in de regen gefietst. Helaas ook nog eens een saaie weg, eigenlijk op te delen in 2 stukken; naar Zagreb en weg van Zagreb. Het eerste deel was ongeveer 50 kilometer en rond half 11 fietste ik Zagreb binnen. Hier heb ik niet veel gezien, het weer hielp mij niet en er werd weinig met borden aangegeven om toeristische dingen te gaan bekijken.

Omdat ik wist dat ik nog minimaal 50 kilometer moest ben ik maar snel door gegaan. Vandaag was niet echt de juiste dag om een stad te bekijken.

De camping die ik had uitgezocht op de kaart bleek nog in opbouw te zijn, dus nog maar 20 kilometer verder richting kust gegaan om op een soort van Nederlandse camping terecht te komen. Alle luxe is hier voorhanden en het weer lijkt vanaf morgen weer beter te worden. Bijna had ik hier een rustdag ingepland maar het blijkt dat ik ongeveer 70 kilometer van de kust verwijdert ben. Morgen fiets ik dus toch nog even door en hopelijk kan ik dan morgenmiddag mijn kleren even wassen en buiten laten drogen. Veel droge kleren heb ik niet meer over na al die regenachtige dagen en nachten...