Het balantonmeer is bereikt!

Hongarije, Balatonalmádi

Gisterenavond heb ik niet prettig in het restaurant gezeten. Het wassen maar 500 meter van de camping af, lekker mijn kleding buiten laten drogen en ik had verwacht dat het bij terugkomst weer droog zou zijn. Helaas begon het te stormen toen ik in het restaurant zat, vooral heel harde wind en gelukkig niet veel regen. Het enige waar ik bang voor was, was dat ik mijn kleren kwijt zou zijn. Ik heb namelijk nog geen knijpers...

Bij terugkomst lagen mijn kleren inderdaad op het veldje een beetje verspreid, maar ik kon alles makkelijk terugvinden. Waar ik meer van schrok was dat er een grote tak van een van de bomen af was gebroken. Gelukkig niet in de buurt van mijn tentje maar ik stond ook tussen 3 van dat soort bomen. De hele nacht heeft het hard gewaaid maar bij mijn weten zijn er verder geen dingen kapot gegaan. Bij mij in ieder geval om niet.

Vandaag ging de saaie weg verder naar het balatonmeer. Weer over de grote weg en weer saai om te fietsen. Gelukkig duurde dit vandaag niet de hele dag, ik heb ervoor gekozen om langs de noordkant van het meer te gaan fietsen. De uitzichtpunten zijn langs deze kant mooier heb ik gehoord.

Na ongeveer 40 kilometer heb ik de fietsroute gevonden waarmee je helemaal om het meer zou kunnen fietsen. Deze route ben ik vandaag aan begonnen maar aangezien ik me niet zo fit voelde vandaag ben ik na 59 kilometer alweer een camping opgereden. Hier na het opbouwen van het tentje even gaan liggen en eigenlijk ben ik al wel weer fit.

Nog even een duik genomen in het balatonmeer, dat water is goed opgewarmd de afgelopen weken! Het was gewoon echt lekker om in het water te liggen!

Als ik de kaart met campings goed begrepen heb, dan heb ik morgen nog een keer een camping met termalbad in Zalakaros. Dat is ongeveer 100 kilometer vanaf hier, dus dat wordt simpelweg op tijd vertrekken en doortrappen. Als ik dat red zal ik morgen en overmorgen nog in Hongarije fietsen, eerlijk gezegd ben ik ook wel weer toe aan het volgende land..

Hallo sjoerd, ik weet nu hoe ik je kan volgen. Gisteren waren jouw ouders bij ons. Ik heb nu al een aantal verslagen gelezen. Ik zal je blijven volgen. Succes en zet hem op.

jos bleumink 2015-07-27 13:55:15

Ha die Sjoerd, het gaat prima zie ik. Zie zelfs dat je mijn tips hebt gevolgd! Veel plezier rond het Balatonmeer.