Het begin van de Donau

Duitsland, Kelheim-Herrnsaal

Vanochtend samen ontbijt genomen waarna Dieck, waar ik gisteren samen mee was, naar de laatste dag van het event ging. Bij het inpakken kwamen er veel mensen langs om een praatje te maken. Gezellig, maar toch al met enigszins aan de late kant vertrokken.

Toch ging het vanaf kilometer 1 voorspoedig. Ik kon het kanaal snel vinden en om 11 uur had iemand me al een tip gegeven voor een camping aan de donau. Het leek allemaal perfect te gaan, de kilometers tikten door en fysiek geen problemen. Ook de zon, het warmste was toch weer 36 graden, heeft me geen problemen bezorgd.

Ik fietste snel het volgende grote evenement binnen, er was een Ironman bezig in de omgeving van Roth. Uit mijn hoofd wordt er daar 6,1 km gezwommen, 180 km gefietst en dan nog een 41,195 km gelopen. Als ik het fout heb hoor ik het graag:-)

Tegen het einde van de dag werden de wegen slechter, had ik net mijn snelheidsrecord op 47,1 km/u en toen kwamen er een soort van kasseien. Veel gaten in de weg, veel stenen waardoor het toch zwaar begon te worden.

Eenmaal bij de Donau aangekomen een heel tevreden gevoel. De laatste etappe van deel 1 van de reis kan beginnen. Voor mij begint deel 2 na Boedapest. Echter werd dit gevoel tijdelijk verpest, eenmaal de donauradweg gevonden zag ik dat het stadje waar de mooie camping ligt nog 30 kilometer weg was, en het was al 6 uur en de kilometerteller stond al op 110. Toch maar doorgefietst, een goede keuze want niet veel later zag ik een boerencamping waar ik nu op een veldje sta met onder andere 2 mensen die met de kajak 3 dagen de Donau aan het bevaren zijn. Ook een mooie manier om te reizen!

Op verzoek vandaag een foto van mezelf erbij!

Hi Sjoerd, 1 afstand van de triathlon heb je goed, de FIETS afstand. Zwemmen is 3,8 kilometer en lopen is 42 km en 195 meter. Hou je goed!

Henk Roelofs 2015-07-12 21:39:15

Ha Sjoerd, mooie foto's man! ha ha. Echt leuk om je ontmoet te hebben in Nürnberg bij Awakening Europe. God waakt over jou, Hij is jou Leidsman en Hij geniet van je. Lees Psalm 23 maar eens en neem dat mee op je fantastische wereldreis: "De Heer is jou Herder, het ontbreekt jou aan niets! Hij laat je neerliggen aan grazige weiden, Hij leidt je aan zeer stille wateren...." (In dit geval der schönen blauen Donau, ha ha). Heel bijzonder en ontzettend leuk om jou ontmoet te hebben. Geniet van je reis. Enjoy!