Die Rhein

Duitsland, Dormagen

Lekker rustig aan gedaan bij het vertrek. De spieren zijn nog niet heel goed getraind in de lange afstanden dus lekker rustig aan doen om te herstellen van gisteren. Dat ging goed, hoewel de helft geen asfalt was schoot het lekker op. Door bossen en langs een watertje Neuss bereikt waar ik het eerste stukje Rijn zag.

Ik zit nu op een camping bij Rijnkilometer 725 waar ik een lekkere verfrissende duik in de rivier heb genomen na deze warme, rustige, maar zeker wel mooie fietsdag. Toch ook vandaag de bevestiging gehad dat de fiets toch een van de mooiste vervoersmiddelen is voor een vakantie. Op de camping aangekomen lekker languit kunnen gaan zitten met een ijskoude cola van de buurman die me ook Internet kon aanbieden.

Morgen nog 30 kilometer tot aan Keulen, wie weet daar de dom beklimmen, het schijnt de moeite waard te zijn.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke Rijnkilometer ik het Rijn-Donaukanaal kan verwachten. Dat is mijn volgende afslag, over enkele dagen.

Gewéldig Sjoerd, het gaat goed zo. Ik ben altijd bij je....

Jeff 2015-07-03 18:32:30

je hebt mooie fotos geplaatst. voor morgen een goede reis weer.

anke kimmels 2015-07-03 20:01:04

ha stoere neef! wat een onderneming zeg! Maar heel leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van hoe het met je gaat en wat je doet. Succes verder! groetjes vanuit Zeeland!, marleen

marleen 2015-07-03 22:20:07

Wow! Mooi plekje zo aan de rivier! Het is wel behoorlijk doorzetten in deze hitte hè? Knap van jou! Prachtig dat wij zo van je reis kunnen meegenieten met alle foto's erbij! Idd iets zouts meenemen is wel verstandig met dat warme weer (dropjes, zoutstaafjes oid kan ook). Suc6 en veel plezier morgen/zaterdag in Keulen!