Op naar de volgende rivieren

Duitsland, Ellwangen

De Brenz, Kocher, Jagst en Neckar zijn de rivieren die ik volg om uiteindelijk bij de Rijn uit te komen. Vandaag had ik eerst een stuk van 50 kilometer om bij de Brenz uit te komen. Weer over de grote weg, niet veel verkeer en het ging voorspoedig. Dit zal ook iets te maken hebben met het stevige ontbijt, bacon eggs and beans, wat we deze morgen hebben gegeten.

De weersverwachtingen waren niet best maar omdat het een werkdag was voor Christian stonden we om 6 uur op. Ik zat dus lekker vroeg op de fiets en zag de donkere wolken achter me samen klonteren. Ik heb het tot op heden droog kunnen houden, ik hoorde dat het in Ulm behoorlijk tekeer is gegaan. Het zat me dus behoorlijk mee.

Uiteindelijk heb ik ongeveer 90 kilometer afgelegd en zit ik nu aan de Jagst op een camping. Vanaf hier is het nog 310 kilometer naar Frankfurt, dan 230 kilometer naar Dusseldorf en 130 naar huis. Het mentale spelletje van het weten dat de laatste week is aangebroken is begonnen, gelukkig is de omgeving hier nieuw en mooi en zijn de weersverwachtingen goed voor de komende dagen.

Hi Sjoerd, over een weekje ben je weer thuis en zul je geen groene Achterhoek zien, meer een verdorde gele. Vanmorgen heeft het hier sinds lange tijd geregend, 0,5 mm was het resultaat. Jij hebt tijdens je tocht in ieder geval meer regen meegemaakt dan wij. Succes met de laatste kilometers! Is het niet zo dat wanneer je de stal ruikt, makkelijker gaat fietsen? Groeten, Henk