Wasdag

Turkije, Istanbul

Vanochtend was ik vroeg uit de veren. Hier in het hostel kan je sochtends je kleren laten wassen en overdag wordt er beddengoed gewassen. Daarom stond ik om half 7 klaar met mijn kleding. De receptionist was alleen even gaan slapen, en toen ik eindelijk het hostel uit was gekomen om een laundry service buiten de deur te vinden bleek dat de stad nog in diepe slaap was. Het was zowaar rustig, terwijl het toch al half 8 was. Ik had eigenlijk wat meer leven verwacht.

Na een uurtje rondwandelen zonder een laundry service te zien ben ik teruggekomen bij het hostel. Dan toch maar hier mijn kleding laten wassen. Alleen een zwembroek was alles wat ik nog had, de rest had ik ingeleverd. Het heeft uiteindelijk tot een uur of 3 a 4 geduurd tot ik weer kleding had. De tijd heb ik goed gebruikt om een beetje dingen voor mijn reis uit te zoeken en om mijn bestelling van Nederland compleet te maken. Morgen wordt dat verzonden, en dan duurt het ergens tussen de 6 en 12 dagen tot het hier is. Ik kan me hier nog wel even vermaken, er zijn voldoende bezienswaardigheden en de stad maakt dingen regelen mogelijk maar je moet je tijd nemen. Het gaat er allemaal erg relaxed aan toe.

Omdat ik geen kleren had ben ik niet met Lee mee geweest naar de bazaar, jammer maar helaas. Hij heeft vanmiddag het vliegtuig genomen naar Taiwan. Deze avond heb ik met Philipp afgesproken in New Town. Samen een biertje gedronken en de routes naast elkaar gelegd. Tot Tiblisi is het identiek, en hij had goede dingen gehoord over Kazachstan en is erg in twijfel geraakt of hij met mij mee gaat of dat hij toch snel vertrekt naar Iran. Morgen zou hij normaal gesproken vertrekken, nu heeft hij alvast een bed gereserveerd voor morgenavond in mijn hostel zodat we morgen nog wat meer kunnen overleggen en uitzoeken. Misschien heb ik nu dus al een fietspartner gevonden tot ongeveer 1 december, dat is namelijk de datum dat hij in Berlijn terug moet zijn en dat is juist de datum waarop ik deel 4 van de reis, Aktau - Bishkek, ongeveer afgerond wil hebben. Ik ben benieuwd wat hij morgen van het plan vindt, het lijkt mij in ieder geval een leuk plan om 3 maanden samen centraal Azie te ontdekken.

Dat zou wel superleuk zijn om 3 maanden samen te kunnen reizen! ?