Een dag langs de hoofdweg

Hongarije, Esztergom

Gisteravond heb ik heerlijk samen gegeten met de Duitsers. In deze fotoserie zul je de grote houten plaat zien die gevuld was met allerlei soorten vlees, rijst, patat en salade. Wat was dat heerlijk om te eten, vooral ook het samen eten was toch wel erg gezellig.

Vanochtend heb ik de kaart met campings even bekeken. Om in Boedapest te komen moest ik toch nog ongeveer 130 kilometer rijden en ik had geen zin om na een warme lange fietsdag voor het eerst in zo'n stad aan te komen. Esztergom was nog een kleine 60 kilometer dus ik was van plan een camping 15 kilometer verderop op te zoeken. Lange wegen, voornamelijk op de grote weg, deels op fietspaden erlangs waren vandaag het recept. Het fietsen werd eigenlijk saai en natuurlijk is er nog altijd de warmte. Om half 3 kwam ik Esztergom binnenrijden en ik zag op een bord langs de weg dat hier een camping met zwembad was. Conclusie; het is goed geweest voor vandaag, ik ga lekker afkoelen.

Onderweg was wel 1 lichtpuntje, ik heb mijn 2000 kilometer afstand bereikt, dit heb ik gevierd met een heerlijk verfrissend ijsje. Toen ik die op had kwamen wat bekenden van gisteren langs fietsen. Een echtpaar uit Utrecht waar ik gisteravond nog even mee heb gepraat. Zij hadden mooie informatie over Turkije en Georgië. Ik ging verder, zij namen pauze.

Na het zwemmen zag ik dit echtpaar ook de camping oprijden. Toen de ergste hitte voorbij was hebben we samen nog even toeristische zaken afgehandeld. De grootste kerk van Hongarije blijkt in deze stad te staan. Vooral de locatie en het uitzicht op de Donau maakte dit voor mij een mooie ervaring.

Hierna zijn we nog heerlijk uit eten geweest, dit maal een goulash soep als voorgerecht en een heerlijk hoofdgerecht waar ik jullie ook graag een blik op laat werpen. Ondanks een wat teleurstellende route, zeker na een eerste dag in Hongarije waar ik echt heel enthousiast over het land was, heb ik toch maar weer een mooie dag gehad.

Ik heb begrepen dat de hittegolf tot zondag aan zal houden. Vanaf Kroatië zal het dus voor mij (tijdelijk) enigszins beter worden. Morgen ga ik in ieder geval de Arena camping in de stad Boedapest opzoeken om vanaf die locatie overmorgen de stad per metro en tram te bezichtigen. Vandaag al voldoende tips gehad om me tenminste 1 dag te kunnen vermaken in Boedapest.
Toch is het leuk om op deze manier naar een stad toe te kunnen leven.

hoy sjoerd wij zijn terug van vakantie veel gezien in de Elzas en straatsburg het was een mooie bootreis opa en ik hebben genoten van de verhalen van de reis je bent al ver gekomen in drie weken tijd groetjes van opa en mini

opa en mini nijkamp 2015-07-23 13:51:26

Enne, wat zien die gerechten er súper lekker uit.