Deel 2 van de reis is afgerond

Turkije, Istanbul

Mijn banden waren vanochtend gelukkig nog hard. Ik kon gewoon op tijd vertrekken en ik moest vanaf kilometer 1 opletten. De vluchtstrook was gisteren de laatste paar kilometer al niet meer aanwezig en vandaag af en toe een beetje. Gelukkig hield het verkeer vandaag goed rekening met me.

De fietstocht ging soepel, na 35 kilometer nog even een pauze voordat ik het echte voorgedeelte van Istanbul in reed. De op en afritten kwamen er steeds meer en het was lastig om me veilig door het verkeer te loodsen. Vooral als je op een splitsing van 2 x 2 banen in dezelfde richting naar links moet is het goed vooruit kijken en proberen contact te krijgen met chauffeurs achter je. Ook invoegend verkeer van rechts moet je constant contact mee zoeken, regelmatig zit er een beller achter het stuur die niks in de gaten heeft.

Gelukkig kwam het meer en meer vast te zitten waardoor ik als fietser sneller was dan het overige verkeer. Heuveltjes op klimmen wordt zelfs leuk als je je dan om de auto's heen kan slalommen.

Regelmatig op Google maps gekeken waar ik was, heerlijk dat ik dat zonder internet kan zien. Zo werd het navigeren in de stad nog relatief eenvoudig en uiteindelijk kwam ik op een fietspad terecht langs de kust. Het laatste stukje naar het hostel was zo steil dat mijn fiets enigszins begon te steigeren, goed voorovergebogen lukte het toch fietsend boven te komen en daarmee is na iets meer dan 5200 kilometer deel 2 van de reis afgerond. Hier neem ik een, naar eigen zeggen, welverdiende vakantie van de reis om daarna aan deel 3 te beginnen die me naar Baku zal brengen.

Fijn dat je jou bestemming bereikt hebt.geniet nu maar van een paar dagen rust.en je fiets krijgt nu ook zijn rust.

Marianne 2015-09-01 16:59:36

door onze eigen vakantie heb ik vandaag je verslagen van afgelopen maand gelezen. Wat heb je een stuk afgelegd! Leuk om te lezen! Geniet nu van je vakantie!

marleen 2015-09-01 18:53:09

5200 kilometer!!!! Je hebt zeker vakantie verdiend. Zie je trouwens al zo gaan op dies elweg, mooi verhaal weer!

Rianne 2015-09-01 20:23:51

Een zeer welverdiende vakantie....petje af. Geniet er van, hoop dat je veel leuke mensen gaat ontmoeten Zie uit naar het volgende gedeelte van je reis. Groet Hanneke

Hanneke 2015-09-01 20:51:32

Wow, 5.200km gefietst!? Zeker een welverdiende vakantie nu! Heerlijk genieten van je rust en leuke dingen doen, fijne tijd Sjoerd!

Heleen 2015-09-01 22:20:12

Proficiat met het behalen van je doelstelling op naar de volgende maar eerst enkele dagen vacantie geniet ervan maar vooral rust groetjes bertus

Bertus de Wals 2015-09-01 23:04:13

Sjoerd proficiat met het bereiken van je doel. Nu lekker een paar dagen genieten en voorbereiden op deel 3. Sjoerd succes. Gr Erik .

Erik 2015-09-02 00:29:55

Een geweldige prestatie! Geniet van het mooie Istanboel en rust lekker uit;)

Ina 2015-09-02 07:01:56

Hi Sjoerd, wauw, ik sprak je zus maandag en die vertelde dat je op de fiets naar nieuw zeeland gaat! petje af, ik vind op de fiets naar borculo al een hele wereldreis;)!! echt heel gaaf, ga je blog bijhouden! en heel veel succes Groetjes Nikki