Een rustig dagje

Tsjechië, Hluboké Mašůvky

Vandaag stond er een niet al te speciale dag op het programma. Een route van ongeveer 80 kilometer met een maximaal hoogteverschil van 200 meter. Maar eens even zien wat het Tsjechische landschap te bieden heeft.

Eerst ging de route richting de grens met Oostenrijk waar ik ruim een uur over een oude spoorbaan heb gereden, gelukkig inmiddels geasfalteerd:-)

Hierna ben ik over diverse kleine, soms erg slechte, vaak mooie wegen gereden. Op zaterdag ging veel dicht tussen 10 uur ‘s ochtends en 2 uur in de middag om op maandag weer open te gaan. In een restaurantje wouden ze om 12 uur toch nog een ontbijtje voor me klaarmaken. Voor 1,50 kreeg ik een maaltijd wat voor mij toch ook als grote lunch door kon gaan.

Uiteindelijk kwam ik aan bij de camping waar ik wou overnachten, hier bleek ‘s avonds ook weer een country avond te zijn.
In de middag heb ik lekker kunnen uitrusten in mijn luie stoel en in de avond heb ik plaatsgenomen op het geïmproviseerde terras waar verschillende Nederlanders en Belgen zich hadden verzameld. Samen met hen heb ik de avond op een zeer gezellige manier doorgebracht. De meeste van deze campinggasten komen hier al tien of twintig jaar en wisten me te vertellen dat dit slechts 2x per jaar is. Ik heb dus de juiste avond weten uit te zoeken om op deze camping te overnachten.

Morgen wordt een spannende dag, op zondag is dus veel gesloten maar ik ga toch weer fietsen. Op de camping heb ik een broodje weten te scoren, als het goed is zijn er een paar supermarkten open in een wat grotere stad een kleine 30 kilometer verder op de route. Ik hoop dat die informatie klopt want anders kan het nog wel eens een zware dag worden.