Spitze wind in de rug

Duitsland, Lohr am Main

Ik was gisteren gebleven bij dat het ging stormen. Dat heeft het ook gedaan, het kwam met bakken uit de lucht. Met het bedoel ik in dit geval regen, onweer en hagel. De hagelstenen waren echt heel groot, de campingeigenaar en ik hadden beide nog nooit zulke joekels gezien. Maar de bevestiging is gekomen, mijn tent kan behoorlijk wat hebben.

Vanochtend een uur langer blijven liggen, een keer 8 uur uit bed. Een goede keuze, want ik was nog maar een kilometer of 10 onderweg toen er weer iemand naast me kwam fietsen. Een campingeigenaar die een kilometer of 50 verderop een camping heeft. Naar dat dorp zijn we samen gefietst met een heel hoog tempo vergeleken met wat ik tot nu toe haalde. Dat kwam voor een groot deel door de rugwind die de man 'spitz' noemde, met de vertaling erbij dat de wind top was. Weer een beetje Duits geleerd!

Toch waren we om 12 uur al bij zijn bestemming en omdat het vandaag hooguit 25 graden zou worden is het zonde om zo vroeg te stoppen. Nog heerlijk iets van 40 extra kilometers kunnen maken langs de Main route, die verder oostwaarts toch steeds mooier wordt. Hoe ver het nog naar het kanaal is vindt ik moeilijk in te schatten. Dat geeft ook verder niet, zo ver als ik nu ben is het gewoon nog genieten en doortrappen. Ik ben wel benieuwd hoe het zal zijn na Bratislava...

Tsjee, je hebt al heel wat kilometers in de benen en veel mensen ontmoet! En wat een prachtige foto's! Maak je er ook af en toe eentje met jezelf erop? Kunnen we zien hoe bruin je bent, hihi! Have fun!!

Lianne 2015-07-09 16:11:15

Hoi sjoerd opa en ik genieten van je verhalen en de foto`s. We hopen nog meer van de mooie verhalen te kunnen lezen. We wensen jou nog veel plezier met je reis. groetjes opa, anke en muppet

anke kimmels en opa 2015-07-09 17:09:45

Tjonge Sjoerd, érg boeiend tot nu toe. Complimenten voor je uitgebreide verslagen. Toppie.....

Jeff 2015-07-09 17:10:14

Leuk dat je overal zo makkelijk contact kunt leggen met mensen.en zoveel verschillende landen dat die mensen allemaal komen.

marianne en ronnie 2015-07-09 17:54:10

Hai Sjoerd, wat ontzettend leuk om te zien dat je het naar je zin hebt, ondanks de warmte en hagel. Je zult op je reis nog meer "extreme zaken" gaan mee maken. Het fietsen in Duitsland is een fijne start om te wennen aan je dagelijkse routine en om je spieren voor te bereiden op latere omstandigheden. Tevens een goede mogelijkheid om de "kinderziektes" eruit te halen We volgen je met z'n drieën met veel plezier, zo zijn we een beetje bij je. groetjes Rene, Toon en Liesbeth van Holiday Sport

Holiday Sport 2015-07-10 17:38:32

Je bent behoorlijk opgeschoten zeg! En ook al wat barre omstandigheden doorstaan. Mooi om te lezen over je ontmoetingen en belevenissen, ben ook erg benieuwd hoe het landschap gaat veranderen, prachtige foto's tot nu toe, leuk!

Heleen 2015-07-10 22:38:56

Hallo Sjoerd. Ik geniet van je verhalen, ik volg je via de computer van de burvrouw Linda. Kus