(Voorlopig) de laatste regen

Oostenrijk, Hartberg

Ik wil niemand jaloers maken in de woestijn die Nederland heeft maar het bleef vannacht maar regenen. Heel even was het droog en dat was voor mij het moment om de tent zeiknat op te rollen en te vertrekken.

Ik wist dat het in de na-middag op zou klaren en ik wist ook dat de camping 65km oostwaarts van Graz een mooie locatie was om verder in Hongarije 2 mooie etappes op campings te kunnen eindigen.

Met een kleine 80 kilometer was het vandaag dan ook geen lange dag, af en toe een heuveltje maar dat hield me meer warm dan dat het vervelend was. Als de regen me te hard ging kon ik mooi een bushokje induiken die hier heel ruim zijn. Op deze manier ben ik de dag doorgekomen en om 3 uur werd in mijn laatste 10 kilometer de lucht helemaal blauw.

Eenmaal aangekomen op de camping, dit maal gewoon bij de eerste de beste mogelijkheid gelukt om de tent op te zetten, droogde de tent binnen een uur op en heb ik genoten van de zonnige na-middag. Nu alles weer droog is en er een zomerse weersvoorspelling voor het vervolg van mijn reis is ben ik alweer bijna vergeten dat ik 4 dagen regenachtig weer heb gehad.

Morgen rij ik ruim 80 kilometer naar het oosten om weer eens in Hongarije te overnachten. Ik ben benieuwd of de goede herinneringen die ik aan dit land heb ook terecht zijn, ik zal het snel weten.