Warm, warmer, heetst

Duitsland, Vinkrath

De dag begon relaxed. Bij het wegrijden, om 8.45, had ik weer iets meer ruimte in mijn bagage. Net als vorig jaar heb ik blijkbaar wat tijd nodig om alles een vast plekje te geven. Toch kreeg ik het rond 10 uur al best warm. Een kilometer in de palle zon, zeker niet de laatste van de dag, gaf de kilometerteller 31 graden aan, best warm voor dat tijdstip.

In Venlo ruim een uur, misschien wel 2, gezocht naar een winkel waar ze me zouden kunnen helpen met het magneten probleem. Dat is (nog) niet gelukt. Zou fijn zijn als ik aan de hand van mijn kompas en de stand van de zon het tijdstip kan bepalen:-)

In Venlo was een mooie toeristische attractie; een digitale temperatuurweergave waar iedereen, en ik dus ook, een foto van moest hebben. Hopelijk de hoogste temperatuur van dit jaar daar gezien; 48°C! Snel het bos opzoeken (heerlijk verkoelend!) en koers zetten naar de Rijn. Ook in west Duitsland zijn knooppuntenroutes waardoor de route bepalen kinderspel is. Enige probleem is dat er in dit deel van Duitsland zo weinig campings zijn. Na een paar kilometer langs een 80-weg waarbij de zon een kilometer of 3 vrij spel had om mij te braden was ik kapot. Al een liter of 3 a 4 gedronken en het resterende water was bijna te warm om over mijn armen te gieten. Kleine slokjes dus tot ik fris water kan krijgen.

Bij de lokale supermarkt onder het afdak gaan liggen waarbij de klanten me vreemd aankeken. Maar wat was dat lekker koel op de grond in de schaduw!
Hier mijn eerste 'fout' gemaakt, vanwege het weer durfde ik niet goed wat te eten mee te nemen. De dichtstbijzijnde camping zou namelijk nog wel een eindje verder zijn volgens een voorbijganger. De gok genomen om het avondeten later te halen. Uiteindelijk een half uur teruggefietst naar een camping waar dus helemaal niks in de buurt is qua voedsel! Dan maar brood en macaroni zonder saus, niet fantastisch maar in ieder geval geen honger.

Morgen proberen om de Rijn te bereiken. Ik hoop dat het weer beter te doen is maar ik ben er bang voor. Hopelijk kan ik in ieder geval een camping vinden die voor uit ligt op de route, wel fijn om de dag in zijn vooruit af te sluiten.

Dapper hoor op zo´n warme dag als vandaag! Maar je bent een goeie doorzetter! Volgens mij geniet je nu al lekker van je tocht! En je bent nog maar net het land uit :)

Lianne 2015-07-03 17:48:04

Ha Sjoerd. Dat is wel een fotootje waard 48 graden. dat is buffelen zeg. Als je zoveel water drinkt en natuurlijk zweet je er ook weer een heleboel uit, is het verstandig om iets zouts bij te hebben dan houd je een betere vochtbalans,en heb je meteen meer energie.Natuurlijk ga je nu wel eerst inkopen doen je kunt altijd nog een salamie worst onder de stang hangen . Ha ha kan die meteen drogen. even over de magneet. . Heb je toevallig tape bij de hand,dan kun je er misschien een bidon of drinkdopje overheenplakken zodat de magneet afzwakt. Ik hoop dat je morgen een lekker maaltje kunt maken en dat je een hele mooie dag hebt. Groetjes van koga Henkie

Koga Henkie 2015-07-03 18:37:50

dat heb je toch maar weer gedaan. bij ons is alles goed. Nog veel plezier, ik hoop dat je morgen ook door het bos kunt fietsen. groetjes opa en anke