De eerste keer valsspelen

Duitsland, Penzendorf

Vanochtend lekker op tijd weer op de fiets, nog 1x naar Bamberg, wat broodjes halen bij de bakker. Na ongeveer 10 kilometer begonnen aan het kanaal, dat was even wennen. Tegenwind, 2 avonden op rij weggeweest en lange fietsdagen, het begint zijn tol te eisen.

Rond het middaguur nog eens gruwelijk verkeerd gereden, na ongeveer 15 kilometer had ik een rondje in een of andere stad gereden waar ik echt het spoor even bijster was. Achteraf denk ik het te kunnen verklaren, er lopen veel verschillende fietsroutes in deze regio en pas om een uur of 3 en herkende ik de kanaal route....

Goed, na het verkeerd rijden en de vermoeidheid had ik er genoeg van. Het eten voor de komende 2 a 3 en dagen zijn tijdens de dwaaltocht ingeslagen dus bij de volgende camping zou ik stoppen en een halve rustdag nemen. Ik schrijf nu om 01.00 nog dus echt een rustdag is het niet geworden.

Onderweg maar eens gevraagd waar de volgende camping zou zijn, dat zou Nurenberg zijn. Oké, koers in die richting. Aangekomen bij de locatie waar de camping zou moeten zijn was het druk! Enkele mensen gesproken, de camping zat vol. Er zijn vandaag verschillende evenementen in de stad. Dat viel tegen!
Om ongeveer half 7 heb ik eerst maar op de trap van het voetbalstadion wat gegeten. Toen ik verder wou gaan kwam er iemand naar mij toe.

Een lang verhaal wil ik hier toch enigszins kort vertellen, het bleek een Nederlander te zijn die hier was voor het 'Awakening Europe' evenement. Een christelijke bijeenkomst in het stadion. Hij vertelde me dat hij ongeveer 2 maanden geleden al geen camping kon vinden in een straal van 25 kilometer. Op het laatste moment had de organisatie nog een weiland kunnen regelen waar waar tentjes mochten staan. Ik ben met hem mee geweest het stadion in om zo'n bijeenkomst eens mee te maken. De fiets en tassen allemaal in de auto en na het evenement met hem mee kunnen rijden naar het weiland, 15 kilometer naar het zuiden. Ik heb dus valsgespeeld, nu al heb ik enkele kilometers met de auto afgelegd. In ruil daarvoor heb ik toch een speciale avond gehad met naar schatting 25.000 mensen uit heel Europa. Of ik verder iets kan met deze ervaring? Eerlijk waar geen idee, maar zeker inspirerend om eens mee te maken.

Vandaag lekker veel foto's, van overzichten van het kanaal tot voor mij onoverkomelijke opstakels en oplossingen.

Mooi man, het is leuk om jou ervaringen te lezen. De omgeving waar je nu zit en de komende tijd ken ik wel het nog een mooie trip voor de boeg en ga lekker genieten. Als bij mij de mogelijkheid bied dan ga ik ook zo n reis maken. Het is nu genieten om volgend jaar 2 mnd weg weg te gaan richting Zuid Amerika. Misschien zien we elkaar nog eens onderweg. Veel plezier. Ton

Ton Windt 2015-07-12 10:50:50

Wat leuk dat je je laat leiden door de gebeurtenissen van de dag en daar ook helemaal van geniet!