Afzien en genieten liggen dicht bij elkaar

Frankrijk, Propiano

Afgelopen nacht was een slechte, wat was het benauwd! Het geluidsniveau van honden en kleine kinderen hielp ook niet mee. We stonden vroeg op om te vertrekken aan een relatief relaxte route, op papier.

Helaas hadden we beiden niet gezien dat de receptie pas om half 9 open ging, dat betekende dus eerst een uur wachten. Gelukkig was de campingvrouw iets eerder en konden we nog wel redelijk op tijd op pad.

Eerst naar de haven om met de veerpont een stuk af te snijden, daarna zou snel een klimmetje tot 500 meter komen en daarna zou het een makkelijk slot van de dag zijn. De klim naar 500 meter was zoals verwacht maar daarna kwamen steilere stukken dan we hadden voorzien. Het ging op en af met een stijgingspercentage van een procent of 15, en dit bij de onverwachte temperatuur van 34 graden.

Om het afzien met het genieten af te wisselen hebben we vlak voor de laatste 20 kilometer een flink portie pasta gegeten bij een gezellig restaurantje op een heuvel. De laatste kilometers gingen dan ook ineens een stuk makkelijker.

Bij de camping hebben we nog een half uur op elkaar staan wachten, ik bij de weg en Christian bij de receptie. Uiteindelijk hebben we elkaar toch weten te vinden en zijn we weer neergestreken op een camping mét zwembad, dat laatste was wel erg welkom na deze dag.

We zullen nog tot vrijdagochtend 13 juli op Corsica verblijven, dan is de vakantie van Christian voorbij en kan ik aan mijn terugweg beginnen. Hoe die terugweg eruit gaat zien ben ik nu nog erg over aan het nadenken.

Morgen zullen we naar Bonifacio fietsen, dit zal de laatste dag aan de kust zijn. Hierna volgen in kilometers korte dagen maar zal het echte klimmen beginnen. Ik ben benieuwd hoe me dit zal vergaan..

Dat zijn weer mooie verhalen, ongeacht het weer en de steile hellingen. Ener zijn weer leuke en mooie fotos gemaakt. Nog veel plezier in corsica.

Anke 2018-07-04 18:30:12

Ha die Sjoerd, ook al is het afzien.. zoals je e.e.a. beschrijft is het wel genieten toch? Lekker blijven genieten hoor!! Hier houdt de zomer ook niet op.. Groetjes, Koos