De kust is weer bereikt

Griekenland, Agia Triada

Helaas heb ik niet echt afscheid kunnen nemen. Ik was om kwart over 7 klaar om te vertrekken, nog even gebruik gemaakt van het internet en toen kwam de vader van Bill nog even een omelet maken zoals hij altijd in zijn restaurant deed. Het was een bijzonder lekker eitje. Om kwart voor 9 was Bill nog niet wakker en besloot ik dat ik toch weg moest.

Het idee was om over kleine wegen naar Thessaloniki te fietsen en dan iets ten zuiden daarvan een camping te vinden.
De kleine weg zag er echter zo heuvelachtig uit in het begin dat ik toch mijn plan wijzigde en de snelweg nam.

Het ging goed, tot ik een bord zag dat er weer tol betaald moest worden. Uit voorzorg maar omgedraaid en een tractorpad genomen. Dit pad kronkelde zo dat ik alle oriëntatie verloren was en ik bleek een verkeerde afslag genomen te hebben, 6 km hobbelen over een zandpad en uiteindelijk een doodlopende vissershaven waar niemand was en uitgerekend daar kreeg ik mijn eerste lekke band.

Een uur later was ik weer gereed om verder te gaan, nu had ik wel de goede weg en ondanks dat het traag ging bereikte ik om 5 uur de stad. Een mooi fietspad langs de kust waardoor ik mooi de stad kon bekijken van een afstandje, prima voor mij. Aan de kade even wat gegeten en daarna de laatste 35 kilometer over een soort van snelweg waar een camping moest zitten. De zon gaat hier om 20.15 onder en om 19.55 kwam ik in het goede dorp aan, helaas de camping is al jaren gesloten. Volgens een local kon ik mijn tentje er nog wel een nachtje neerzetten en dan morgen op tijd verder.

Zo sta ik nu op een verlaten camping vrijwel direct aan zee. Nog even een biertje drinken in een restaurant waar de eigenaar erg enthousiast doet over het feit dat ik met de fiets op reis ben en dan op tijd slapen.

Morgen wil ik langs de kust fietsen, dat is iets een omweg maar ik hoop voldoende campings te zien die nog wel intact zijn zodat ik een keer weer rond 2 uur of zo kan stoppen.

Dat is wel heel apart hè, om op zo'n verlaten camping te overnachten? Hopelijk kom je hierna weer op een wat meer levendige camping! Heerlijk weer langs de kustlijn fietsen, geniet ze!

Heleen 2015-08-21 20:32:08

Hallo Sjoerd, Wij hebben u ontmoet op 1 juli, de eerste dag van uw vertrek, vanuit Lochem. Dit was bij een cafetaria in Gennep. U had er toen de eerste 105 km opzitten, op een snikhete dag. Toen wij van u hoorden dat het reisdoel, Nieuw Zeeland was, waren wij benieuwd naar het verloop van de reis. Sindsdien volgen wij u elke dag, en zijn steeds weer benieuwd naar de nieuwe ervaringen. De vermelding van uw aankomstadres maakt het voor ons mogelijk om via googlemaps de omgeving te bekijken door de vele foto's die hierop te zien zijn. Dus wij reizen compleet met u mee. Wij vragen ons af hoe u de fiets beveiligd terwijl u slaapt, is dat misschien met een touwtje van de fiets naar uw grote teen. Overigens petje af voor uw doorzettingsvermogen. Wij vinden het leuk om je te volgen. Ook mooie Foto's. Groetjes, Arie en tiny.

Arie en Tiny van den Oever 2015-08-21 22:22:50

Sjoerd, onze complimenten voor je doorzettingsvermogen en creatieve oplossingen. Knap!! Het is wel heel iets anders...in het goed georganiseerde Duitsland/Oostenrijk fietsen of Albanië/ Griekenland .....leuk om je te kunnen volgen.

Jan en Rika Roosen 2015-08-22 08:56:38

Dag Sjoerd Ik lees met plezier jouw belevenissen. Wat een avontuur! Wij gaan dinsdag weer van start met het nieuwe volleybalseizoen. We zullen je missen ....