Het zware werk is gedaan

Azerbeidzjan, Shamakhy

Omdat er beestjes in bed sliepen kregen we een andere kamer. Vlak voor het slapen gaan trof ik hier ook beestjes aan maar we hadden de hoop opgegeven iets beters te kunnen vinden in dit hotel.

We hadden afgesproken om 10 uur ontbijt te krijgen en voor die tijd alles ingepakt te hebben zodat we enigszins op tijd konden vertrekken. Helaas ging dit niet helemaal volgens afspraak waardoor ik na het ontbijt nog een uurtje in de keuken heb gelezen over Kazachstan. Iets na 12 uur zijn we dan toch vertrokken en we wisten dat we 2x tot ongeveer 1.000 meter moesten gaan.

In the middle of nowhere was er ineens een grote supermarkt waar je blijkbaar voor leuke prijzen kon sparen. Het was een beetje een aparte ervaring, een medewerkster nam het mandje van me over en adviseerde me over welke pasta en welk water goed was. En ik was niet de enige waar iemand bij meeliep, het leek er in ieder geval op dat iedereen een shopping assistent kreeg. Leuk voor een keer, maar geef mij maar een snel scan kassa....

Helaas miezerde het voor het grootste deel van de middag waardoor het al met al behoorlijk fris werd. We besloten na de 2e klim voor het volgende hotel of motel te gaan zodat Philip in ieder geval een zo goed mogelijke nachtrust kan krijgen en dat we dan morgen hopelijk op tijd kunnen vertrekken voor de laatste 125 kilometer naar Baku. De laatste 125 kilometer van deel 3 van mijn reis, wat gaat het toch snel.