Dag Rijn, hallo Main

Duitsland, Frankfurt am Main

Vanochtend nipt mijn vroegste vertrek tot nu toe gehaald. Het inpakken gaat nog steeds sneller en efficiënter. De trip van vandaag ging echt alsof het geen energie kostte, tot een uur of vier dan.
Zo'n 10 kilometer onderweg stond Mainz op de borden, volgens mij was dat nog iets van 64 kilometer. Ik had natuurlijk eerder kunnen raden dat dit de plaats is waar de Main in de Rijn stroomt.

Het doel van de dag was snel duidelijk, de Mainz bereiken en dan de eerste de beste camping nemen. Als ik hier schrijf dat ik nu 550 kilometer achter de rug heb en dat ik vandaag rond half 8 uit nood in een jeugdherberg heb plaatsgenomen kan je al wel aanvoelen dat het doel niet helemaal bereikt is. Geen camping te vinden, vanaf Mainz tot aan Frankfurt voornamelijk industrie en fietspaden langs grote wegen gevolgd. Als ik de locals mag gelogen is dat na Frankfurt voorbij dus vanaf morgen weer verder genieten.

De brug die me vanaf de Rijn naar de Main bracht was blijkbaar een brug van de liefde...veel sloten zijn hier aan vast gemaakt. Tja, daar fiets je dan alleen hè....
Achteraf moet ik allang blij zijn dat ik deze brug gewoon op kon fietsen. In Frankfurt zag ik alleen steile loopbruggen met een gootje voor je fiets, met zonder gewicht zou het weinig problemen opleveren maar met volle bepakking op het einde van de dag kost het toch flink wat energie om dan de snelweg over te steken. Gelukkig stond aan de andere kant een Duitser die 8 maanden in Australië heeft gebackpacked dus daar kon ik prima een gesprek mee voeren!

De mensen onderweg zijn heel vriendelijk en waar mogelijk zoek ik nog steeds naar een oplossing voor het magneten probleem. Alle suggesties, behalve een metalen plaatje want dat ben ik nog niet tegengekomen, en meer geprobeerd maar de magneet is vooralsnog te sterk.

Ha Sjoerd! Mooie berichten en leuk om te lezen. Als het zo door gaat zien we je nog wel in Kroatiƫ! Veel plezier nog.

Anouk 2015-07-07 13:30:18

Hopelijk vind je morgen wel een leuke camping, suc6!