En weer (even) samen fietsen

Duitsland, Neuburg an der Donau

Gisteravond was best bijzonder. Toen ik op de camping aankwam was er al een jongen van 20 die met de fiets onderweg was en even later kwam er ook nog een koppel van 25/26 jaar het terrein opgereden. Normaal zie je gezinnen of de wat oudere mensen maar toch zeker niet veel mensen van mijn leeftijd.

We hebben een gezellige avond met elkaar gehad en zijn daarna naar boven gegaan om lekker in het stro te slapen. Zeker comfortabel voor een nachtje, ik zal het vannacht best een klein beetje missen.

Inmiddels heb ik tegen mijn eigen verwachting in mijn route nogmaals aangepast. Ik ben voor maandagavond uitgenodigd in Ulm waar Christian woont en ik zou dus met vandaag erbij nog 3 dagen (totaal 225km) langs de Donau rijden. Hierna zoek ik via een aantal nieuwe riviertjes de Rijn op om zo naar Frankfurt te rijden. Ik ben erg blij met deze route, om nou 2 weken lang een bekende route tegenovergesteld te rijden is wellicht wat veel.

Het koppel reed richting Oostenrijk, Jakub ging naar Munchen. De eerste pak hem beet 35 kilometer hebben we samen gereden, eerst naar Kloster Weltenburg waar de oudste kloosterbrouwerij ter wereld (sinds 1044) is. Iemand die hier werkte had me gisteren verteld dat ik hier een traditioneel Beiers ontbijt kon krijgen.

De weg ging van comfortabel naar uitermate slecht, we moesten op het eind zelfs een trap af met de bepakte fiets om met een klein houten bootje overgezet te worden.

Eenmaal aangekomen kregen we een weiBwurst, een brezel en bier; het traditionele ontbijt. Het smaakte goed maar of ik dit nou vaker zal doen betwijfel ik.
Het gaf in ieder geval genoeg energie om een eind door te rijden. Na een aantal uur ging Jakub naar het zuiden en reed ik verder langs de Donau richting Ulm. De stukken dat ik de Donau heb gezien was het echt heel mooi, helaas ging de route vooral veel door de open velden.

Eenmaal op de camping aangekomen besefte ik dat het alweer zaterdag was. Enkele kilometers terug was een plein met supermarkten en omdat op zondag de meeste winkels gesloten zijn ben ik later nog maar weer teruggereden om wat inkopen voor morgen te doen. Dat is dan het voordeel van korte dagen, je hebt nog wat energie over voor dit soort zaken.

.. gütemorgen herr Sjoerd.. man man wat een trip en ja.. men zegt welleens dat de Donau de mooiste rivier is.. en niet voor niets is er ooit een klassiek werkje geschreven.. An die schöne blaue Donau.. Blijf lekker doortrappen Sjoerd!! Alle goeds. Koos