Gastvrij Kroatië

Kroatië, Čakovec

Vanochtend stond ik netjes om 9 uur bij de elektronica zaak. Wat bleek, er was een soort van explosie geweest in het deel waar de usb uitgang zit. Een nieuwe uitgang en het is geregeld! Fijn dat ik over de hele wereld kan laden nu.

Hierna snel op pad richting Kroatië, ik had het gevoel dat het een lange dag kon worden. Dat viel opzich mee, om 3 uur kwam ik de grens al tegen. De route die ik gekozen had had niet heel verkeer en was goed te doen.

Eenmaal in Kroatië op zoek gegaan naar een bank. Er stond meteen een fietsroute aan gegeven naar Čakovec, ongeveer 25 kilometer vanaf de grens. Ik had een sterk vermoeden dat dit een grotere plaats zou zijn en zonder enige andere informatie maar richting deze plaats gefietst.

Er was inderdaad een bank in deze stad, daar zag een zeer behulpzame Kroaat me staan, alleen hij sprak geen Engels en geen Duits....hoe ik aan de goede omschrijving voor een tourist info ben gekomen weet ik niet, maar zonder problemen heb ik die gevonden. Daar kreeg ik snel een kaart van Kroatië, dat is opzich erg fijn. Echter vond de jongen die daar alleen was het belangrijker om andere mensen, die later kwamen, te helpen. Dan maar met de kaart op zak zoeken naar een camping.

Blijkbaar zijn die niet aanwezig in de regio waar ik nu ben, dan maar zoeken naar een hostel. Even later stond ik in een bar om de weg naar een hostel of hotel te vragen, de prijs lag iets boven de 40 euro voor een hotel en 26 voor een hostel. Er was slechts 1 persoon die Engels sprak en die had de sleutels van een neef bij zich. Deze neef zit op dit moment in Slovenië dus ik mocht best gebruik maken van zijn huis. En zo heb je dus ineens de sleutels van een huis in handen. Morgenvroeg zal er nog een ontbijt langs gebracht worden om ongeveer kwart over 9. Meestal zit ik dan al wel op de fiets, nu ga ik gewoon lekker liggen en uitrusten!

Ik heb ongeveer 3 uur lang wijn met de mensen hier gedronken, eigenlijk wou ik er maar 1 meedrinken want ik had niet gegeten. Als ik mijn glas leeg of bijna leeg had zorgde een van de aanwezigen wel voor een nieuw glas. Het was een gezellige avond, maar na een dag van ongeveer 120 kilometer vond ik het rond half 10 genoeg geweest. Ik werd naar 'mijn huis' begeleidt waar ik, eindelijk, kon eten.

Hoi Sjoerd, Wat fijn dat het adapter-probleem is opgelost en je nu WW kunt opladen! Leuke belevenissen weer vandaag! Geniet ze nog in het gastvrije Kroatië!

Heleen 2015-07-29 11:04:07

Hoi vakantieganger. Fijn dat je adapter weer voor elkaar is. nou alleen nog de compas. Maar wat ik zo op de foto kan zien , zie je er goed uit, echt een vakantieganger. Geniet van de mooie dingen die je beleefd.

anke kimmels 2015-07-29 11:32:08

Hallo Sjoerd Ik kijk elke dag uit na je reisverslag en lees het bekijk de fotos. Wat zijn er toch mooie plekken op de wereld.Hopelijk blijft dit zo en blijft de conditie ook op peil ik vind het fantastisch wat je doet groetjes Bertus