Halve rustdag

Griekenland, Epanomi, Thessaloniki

Laat ik beginnen met een rectificatie; mijn eerste lekke band ligt nog in het verschiet. Vanochtend voelde mijn achterband namelijk ook erg zacht bij vertrek en nadat ik er wat nieuwe lucht bij had gedaan kon ik verder. De zogenaamd lekke band heb ik op de camping opgepompt en daar lijkt geen lucht uit te ontsnappen, de tijd en afstand hebben er dus volgens mij voor gezorgd dat beide banden wat zachter werden.

Mijn dag begon goed, langs een bakker die me vragend aankeek. Welk hotel ik had gehad. Toen ik zei dat ik op de camping geslapen had vertelde ze me dat die gesloten was, tja deze nacht was die toch echt geopend..alleen gratis... Heerlijk ontbijt vers uit de oven; 1 maal byrek met spinazie (aanrader voor degene die ooit in Albanië of Griekenland komt) en 2 chocolade croissants.

Overigens was de nacht niet zo goed, de velden waren overwoekerd met onkruid dus mijn tent stond ergens op een grindlaag zo hard als beton. Zonder haringen was de buitentent niet zo goed bevestigd als normaal en toen het ook nog stormde moest ik enkele malen mijn tent uit om de buitentent weer op zijn plek te schuiven. Om half 2 ging de wind liggen en kon ik slapen. Mijn fiets was voor deze nacht voor het eerst met een extra slot aan een tentstok vastgemaakt, ik vertrouwde het niet zo goed. Normaal laat ik hem alleen op het normale slot naast mijn tent staan.

Vandaag kon ik niet in een ritme komen, iedere trapbeweging was zwaar en eerlijk gezegd had ik pijn op te veel plekken in mijn lichaam. Om 12 uur, na 3 uur proberen in een ritme te komen, kwam ik op een camping aan waar ik maar gestopt ben. Volgens mij slechts 30 kilometer maar het was goed voor vandaag.

Op de camping aangekomen rustig aan wat klusjes gedaan; tentje opzetten, handwas doen en kijken naar de binnenband. 2 uur later was ik klaar met alles en begon het te regenen, was naar binnen en even een uurtje liggen. De zon begon daarna weer te schijnen, de was weer naar buiten en zelf de zee in. Heerlijk water hier, gewoon lekker dobberen en ontspannen.

De middag heeft me erg goed gedaan, niet alleen stinken mijn kleren niet meer zo erg maar ook voel ik dat ik zelf al een flink eind hersteld ben. Morgen kan ik er weer fris tegen aan, ik heb een route tot aan Turkije met voldoende campings. Mijn verjaardag zal ik nog voor Istanboel vieren denk ik, daarvoor is het net te ver met deze omweg en rustdag.

En dan heb je net je blog geschreven, komt de buurman met een blikje sardines aan. Hij had mijn fiets bewonderd en dacht dat ik dat wel kon gebruiken. Ik ben geen viseter maar ik zal morgen eens proberen hoe het smaakt.

Ach, af en toe een dip hoort er gewoon bij, toch? Morgen weer met nieuwe energie ertegenaan. Knap om zo goed naar jezelf te luisteren!

Lianne 2015-08-22 19:56:50

hoi Sjoerd Je hebt weer een lang verhaal geschreven. fijn te horen dat het na het dobberen en ontspannen toch weer beter gaat. hopelijk smaakt morgen de sardientjes je wel. Nog veel plezier met de reis.

anke kimmels 2015-08-22 21:32:25

Annie kimmels Dit is dag 22 en moet je kijken waar je al bent .. Ik was nu misschien in Rijsen geweest met mijn scootmobiel. Maar goed verschil moet er zijn . Maar ik heb nog steeds bewondering voor je Zet hem op ,je kunt het Groetjes Annie