Sightseeing Venetië

Italië, Mestre

Vandaag stond in het teken van Venetië. Helaas was het weer gisteravond dermate slecht dat mijn plek in een onvervalste modderpoel was veranderd. Ik had dus iets meer schoon te maken dan normaal, veel spullen stonden immers nog buiten.

Omdat het in de middag wat mij betreft toch te warm is om in een stad rond te drentelen met zoveel andere toeristen heb ik ervoor gekozen het schoonmaken op te delen in een deel voor en een deel na Venetië.

Achteraf maar goed ook; hoe mooi het ook is, ik heb net als in Dubrovnik na een paar uur echt wel het gevoel dat ik het gezien heb. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het geen stad is om aan je voorbij te laten gaan, minimaal 1x moet je dit toch ervaren.

Rond het begin van de middag ben ik weer teruggekeerd naar de camping om de laatste schoonmaakwerkzaamheden te doen en wat kleine dingen aan de fiets bij te stellen. Boven alles was het een heerlijk rustige middag en langzaam aan begint de rest van de tocht vorm te krijgen, er zijn nog genoeg knooppunten waar ik twijfel over de route maar ik heb nu ook uitgerekend hoe lang ieder alternatief me ongeveer zal kosten. Fijn om dat in ieder geval te weten, morgen zal ik in ieder geval een stuk voor Udine eindigen waar ik mijn volgende keuze zal moeten maken; ga ik over Slovenië of over Oostenrijk, ik weet het nog niet....