Op naar Bamberg

Duitsland, Worth am Main

Het voordeel van een jeugdherberg is dat je automatisch een ontbijt krijgt bij je overnachting. Daar heb ik dan ook lekker de tijd voor genomen, 2x langs het buffet gelopen. Het was niet groots, maar een zondags ontbijt thuis mag er voor mij best zo uitzien.

Daarna weer naar de 3e verdieping om mijn spullen te halen van mijn privé kamer met 10 bedden. Voor deze gelegenheid heb ik voor het eerst mijn flight bag gebruikt, de eerste test heeft hij goed doorstaan.

Alleen nog maar even water bijvullen en ik zou alweer op weg zijn. Hier kwam ik een man tegen die in Thailand een huis heeft. Over een half jaar wil hij me graag ontvangen dus even contactgegevens uitgewisseld en dan maar zien of ik daar op dat moment zin in heb. Waarschijnlijk niet, vanaf Bangkok wil ik in zuidwestelijke richting trekken en zijn huis ligt 200 kilometer naar het oosten vanaf Bangkok gezien. Dit laat ik dus nog even open, maar jullie zullen mijn keuze vast later horen!

Nu zou het allemaal weer makkelijker en mooier moeten worden, opzich is het ook wel mooi maar ik heb vandaag veel last gehad van een drukkende warmte en tegenwind. Geen fijne combinatie, dus om half 1 besloten bij de volgende camping te stoppen om er lekker een halve rustdag van te maken. Na enig navragen bleek de volgende officiële camping, lees enige mogelijkheid met douche en wc, iets meer dan 30 kilometer zou zijn.

Heel rustig doorgetrapt en lekker pauze houden wanneer ik zin had. Lekker gebakje bij de ene stop, wat fruit bij de volgende. Prima vol te houden al met al.

Aangekomen op de camping het spul opgezet en gedouched. Daarna was het plan even naar de supermarkt te gaan om wat eten te halen en een lekker maaltje te bereiden. Echter, ik had nog maar net alles zo ver en daar kwam de 2e regenbui van de vakantie. De eerste was op de vorige camping midden in de nacht, waar het tentje gelukkig heel is gebleven nadat ik hem uit voorzorg iets steviger had neergezet. Nu maar even wat eten in het campingrestaurant/ biergarten, ook niet verkeerd!

Morgen belooft het minder heet te worden, eens zien hoe ver ik naar Bamberg kan komen, waar het Main-Donau kanaal begint.

zo Sjoerd, goed bezig ,een fruitgebakje en fruit, bijna ongekend:). Zag laatst ook nog een meloen voorbijkomen. Gaat het toch nog wat worden met fruit eten ha,ha.