Nog even in vorm komen

Frankrijk, Galéria

Het grote voordeel van kamperen is dat de zon je wakker maakt. We hebben afgesproken in principe iedere morgen de wekker op 7 uur te zetten om veel te kunnen doen in de ochtend. De zon is voor dat tijdstip al zo aanwezig dat een wekker eigenlijk niet nodig is.

Het verschil in uitrusting word langzamerhand wel pijnlijk duidelijk. Ik heb veel spullen van mijn wereldreis meegenomen zonder een heel erg goede afweging te maken of ik het nodig zal hebben. In Azië moest ik op alles voorbereid zijn maar ik merk nu wel dat ik qua reservespullen iets meer achter had kunnen laten, er is immers altijd wel een oplossing mocht er iets mis gaan.

Het grote gewicht maakt voor mij zelf niet zo veel uit. Ik heb de tijd en kom de heuveltjes, die tot nu toe steeds tot een meter of 500 gaan waarna je weer afdaald naar de kust, wel op. Het probleem is meer dat Christian een veel hogere snelheid kan halen waardoor het voor hem minder prettig is. We gaan overleggen hoe we dit probleem kunnen oplossen, ik ben er van overtuigd dat er een goede oplossing komt.

Vandaag hebben we een route van ongeveer 70 km gedaan en gelukkig voelde ik me met het uur beter worden, ik hoop dat over een week mijn conditie weer op een oud peil komt want dan kan ik Christian iets beter volgen. Daarbij komen de serieuze klimmen dan ook ongeveer en daar wil ik niet tegenop kruipen als het even kan.
De warmte moet ik ook even aan wennen, in de middag liep te temperatuur behoorlijk op en we zaten net op een weg waar geen schaduw was. Mooi voor de kleur maar dit is wel een factor wat het klimmen een stuk zwaarder maakt.

Waarschijnlijk doen we morgen een korte route om op een mooi punt uit te komen nabij Porto. We hebben een routeboekje waar je steeds op mooie plekken uit komt, door de regen van gisteren eindigen we nu precies halverwege de etappe en dat is jammer.

We staan nu op een camping waarbij we beiden een primeur hebben. Nog nooit hebben we gezien dat je moest betalen voor de fiets. Als er normaal al iets op uit gedaan wordt dan is het een korting....

Was weer een leuk verhaal. Fijn dat je er nou meer van kunt genieten, nadatje bagage beetje veel is. Nog heel veel plezier.