Alles komt goed

Frankrijk, Lozari

Deze nacht eindelijk goed geslapen in een hotel, ik had het grote bed verdiend aldus Christian. Enige research wees uit dat er in St. Florent geen fietsenmaker was, wel in Bastia.

Het was zaak uit te zoeken hoe we de fiets ruim 20 km konden vervoeren in de hoop dat de fietsenmaker in Bastia de juiste materialen had. Bijna hadden we een quad gehuurd om een avontuurlijke weg te kiezen, gelukkig belde de busmaatschappij op dat moment dat we de fiets in de bus mochten vervoeren. Dat gaf ons 4 uur in Bastia om alles voor elkaar te krijgen voordat de bus terug ging. De fietsenmaker bleek een Duitser te zijn, wat communicatie makkelijker maakt. Hij had de juiste materialen en in ongeveer 15 minuten was alles weer voor elkaar...als je de juiste spullen hebt is het zo makkelijk.

We hebben nog wat rondgedwaald en daarna lunch genomen bij de busstop, het vreemde was dat er maar geen bussen kwamen. Enkele keren vragen gaf steeds een bevestiging dat we goed stonden, pas 5 minuten voor vertrek vertelde iemand dan we voor de terugweg een kilometer verderop moesten zijn. Gelukkig werkte mijn fiets helemaal en kon ik snel naar de juiste plek rijden. De chauffeur wou gelukkig even op Christian wachten.

Nadat we in een café naar de uitschakeling van Duitsland hebben gekeken zijn we vertrokken naar een camping waar we de dag hebben afgesloten met ons eerste op de camping gekookte 5*-maaltijd. Morgen vertrekken we met als doel Calvi, een route van ongeveer 80 kilometer. Ik zie er naar uit om weer op de weg te zitten!

Geniet van het mooie Corsica!! Calvi is een echte aanrader, prachtig stadje maar ook een heel mooi achterland!