Vakantie

India, Mumbai

Ik kon vannacht op mijn luchtbed in de kamer slapen. Heerlijk, slapen zonder heen en weer geschud te worden. Helaas werd ik wakker gemaakt door de schoonmaakster. Die moest blijkbaar net de plek schoonmaken waar mijn matras op lag en dus moest ik mijn slaapspul maar inpakken en aan de slag.

De fiets is nog in een best goede staat, ik was erg bang dat er dingen kapot zouden zijn die moeilijk te vervangen zouden zijn maar het valt me alles mee. Het was een dag hard werken maar ik heb heel globaal gezien de fiets in elkaar. Helaas een paar schroeven over waarvan ik niet weet waar ze horen en toch een hele waslijst aan dingen die ik nog wil aanpassen voordat ik naar Bangkok ga.

Ik ga proberen alles te verzamelen voordat ik naar Bangkok vlieg. Vlak voor die tijd neem ik een trein naar Mumbai en zal ik mijn fiets hopelijk helemaal rijklaar maken. De nachttrein naar Delhi had ik op een half uur gemist. Het bleek dat tickets krijgen voor deze trein nog niet zo makkelijk is. Morgen ga ik proberen bij een toeristenbalie op 1 of ander station een ticket te krijgen.

De lokale treinen hier zijn gekkenwerk. Ik snap er de ballen van, iedere keer een los ticket kopen voor een paar cent, het juiste spoor vinden en dan in een overvolle trein gepropt worden. Dan maar vragen aan de buurman die mijn tas in zijn gezicht heeft, tja zo klein zijn ze, welk station ik eruit moet. Het is me allemaal gelukt waar ik heen wou maar heel relaxed kan ik het niet noemen. Wat dat betreft zit ik toch liever op de fiets ergens tussen 2 kleine dorpjes achteraf.