Een warm welkom in Ulm

Duitsland, Ulm

Totaal geen haast om naar Ulm te rijden vandaag maar zoals ik enkele weken nog zei is het voordeel van kamperen dat de zon je wakker maakt. Om deze reden reed ik toch rond een uur of 8 het kampeerveldje af.

Na een uur of 2 zag ik een zwemmeertje waar al enige activiteit was en waar aardig wat picknicktafels stonden, ik vond een kleine pauze wel op zijn plek. Na een klein uur toch maar weer doorgereden, ondanks dat er niet heel veel kilometers meer te rijden waren wou ik deze liever niet bij ruim 30 graden in de middag afleggen.

De route ging vandaag grotendeels direct langs de Donau en het was erg prettig om de stad in te rijden. Met nog een ruime 3 uur was ik op de afgesproken plek waar ik om 4 uur dan eindelijk Christian weer trof.

Hij woont boven op een heuveltje en de rit naar zijn huis was eigenlijk best inspannend. En dan te bedenken dat hij de avond ‘beneden’ al helemaal had gepland...dat is dus 2x deze klim...

Nadat de was gedaan was en we opgefrist waren reden we naar het restaurant. Ik wist niet dat hij er één had uitgekozen op een kilometer of 8 buiten de stad en de weg erheen was niet heel prettig. De weg terug was dan wel weer erg goed te doen met leuke stops onderweg waar hij als local natuurlijk vaker komt. Een keer uit een ander perspectief een stadje beleven is zo toch best aangenaam.

Ik heb een boekje meegekregen met een fietsroute van hier naar de Rijn, die kan ik goed gebruiken om de flinke heuvels die hier nog zijn te ontwijken. Morgenvroeg verlaat ik de Donau en verleg ik mijn koers naar het noorden om Christian op vrijdag voor de 3e maal te treffen op deze trip.