Lazy sunday

Frankrijk, Ota

Voor vandaag had ik maar 1 doel; eindelijk weer een duik maken. Vanmorgen zijn we samen richting strand gelopen maar dit strand was een beetje teleurstellend. Alleen maar stenen, stenen en nog meer stenen. Ik heb even in de zee gezwommen maar we gaven toch de voorkeur aan het zwembad als we in het water zouden gaan.

Op de weg terug kwamen we een duikschooltje tegen, deze middag zouden ze nog uitvaren voor een duik naar een mooie locatie. Ik kon nog zonder problemen aansluiten. Het was 3 jaar geleden dat ik in Kroatië mijn laatste duik had gemaakt maar in dit soort landen is het toch wel een must om onder water te kijken.

We zijn tot 26,5 meter diepte gegaan en hebben een uur onder water gezwommen. Onderweg veel vissen en mooie begroeide rotswanden gezien, ook zijn we een soort grot ingezwommen voor een paar meter. Dit was een aparte ervaring maar wel leuk om een keer te doen. We waren met een groep van 5 duikers, degene waar ik aan gekoppeld was was na een half uur al door zijn lucht heen, best bijzonder want ik ben niet de meest zuinige onder water en ik had op het eind nog 75 bar over...

Omdat we ook nog ongeveer een uur op de boot hebben gezeten was de middag zo voorbij. Bij het avondeten hebben we een plan gemaakt tot komende vrijdag, ik heb enorm veel zin in het komende deel van de route!

.. pff Wat een leuk verslag Sjoerd, mooi om te lezen en wat een prachtig weer. Ja hier in NL ook, regen kennen we niet meer en het blijft nog even zo.. hoop dat je een cactus tuin hebt, die kunnen wel even verder zonder water :). Oh ja, overtollige bagage.. doosje, inpakken en naar huis sturen. Weet ik nog van een reis naar Australiƫ.. Prachtig duiken, de onderwaterwereld is zo anders en bijzonder.. hoop dat jullie ervan genoten hebben. Ga lekker verder relaxen en genieten.. en succes de komende (fiets)dagen maar weer!! Arriverderci vanuit Holland.

Koos 2018-07-02 12:26:33

Hi Sjoerd, ondertussen ben je na zondag weer op je fiets geklommen, anders kom je niet veel verder natuurlijk! Ben benieuwd hoe lang je op Corsica blijft, en wanneer je op het vaste land verder gaat. Zoals Koos al aangaf, is het in Lochem enorm zomers weer, erg droog bovendien. Weer om beachvolleybal te spelen, dat doen de heren van je team dan ook geregeld.