Het begint te wennen

India, Jaipur

Ik weet niet wat het is. Ik heb gisteren enkele blogs gelezen van mensen die lange tijd onderweg zijn in vergelijkbare reizen en die mensen konden goed beschrijven hoe ik me de afgelopen dagen voelde. Het deed me goed dit te lezen en ik denk dat ik simpelweg last had van het feit dat ik in dit land ben waar werkelijk alles anders is dan ik gewend ben. Een van de redenen waarom ik op deze reis ben gegaan, andere culturen ontdekken. Nou, daarvoor ben ik op het goede adres.

Zoals ik na mijn update van gisteren veel hoorde moet ik vooral genieten van de prachtige omgeving waar ik me in bevind. De prijs is betaalt en daar is niks aan te doen, nu is het zaak zoveel mogelijk uit deze dagen hier te halen en vandaag ben ik daarmee begonnen.

Mijn gids reed me door de stad rond waarin ik weer enkele prachtige gebouwen heb bezichtigd. Omdat ik niet naar binnen wou gaf hij me de tip een heuvel aan de overzijde te beklimmen, hier was een kleine tempel waar iemand me meenam naar boven. Een klauterpad bracht me naar een uitzichtpunt waar ik naar op zoek ben. Ik wil niet tussen honderden toeristen naar baksteen kijken, ik wil alleen zijn met mooie natuur of uitzichten.

Na de mooie gebouwen kon ik 2 uur door de stad dwalen. Het is hier gelukkig iets minder druk dan in steden waar ik voorheen ben geweest, ik kon een plekje in de schaduw vinden waar ik de gang van zaken hier kon observeren. Hierdoor heb ik een goed gevoel gekregen voor hoe mooi het kan worden als ik over enkele weken weer op de fiets zit in de minder toeristische plekken.

Voor mijn gevoel begin ik een beetje te wennen aan het land, begin ik uit te rusten en te genieten van waar ik mee bezig ben. Tuurlijk zijn er minder leuke dingen maar eigenlijk kan ik er de humor van in zien. Toen ik bijvoorbeeld een foto maakte van de Riksja's op het plein kreeg ik meteen een verkoper van micro sd kaartjes op me af en 3 van de riksja's boden hun service aan. Ook bracht mijn chauffeur me naar de Silk Road Bazaar, een winkel waar hij vast een commissie krijgt om toeristen naar binnen te brengen.

Ik ben vandaag begonnen met het plannen van het vervolg van de fietsreis. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de komende 9 dagen geen zorgen heb over wat ik moet doen of waar ik moet slapen en dus kan ik mijn vrije tijd besteden aan het verzamelen van informatie.
Mijn vriend in Mumbai waar ik de fiets heb gestalt heeft mijn boodschappenlijst van wat ik nodig heb voor de fiets en doet zijn best dit te verzamelen. Dit is iets wat ik voor 13 december, mijn vlucht naar Bangkok, helemaal afgerond wil hebben. Daarna kan ik in Bangkok visums voor India en Myanmar aanvragen. Als dat allemaal lukt heb ik nog permits nodig om bepaalde delen van India, in het noord oosten, te bezoeken en waarschijnlijk ook voor Myanmar. En oja, omdat ik niet van India of Myanmar ben moet ik ook nog een permit hebben om de grens over te steken.

Al met al heb ik dus nog een heleboel te regelen. Gelukkig heb ik de tijd en begin ik een beetje een overzicht te krijgen van wat ik moet regelen. Het stressen neemt af, gelukkig.

Heel begrijpelijk dat het even tijd kost om te wennen aan zo'n heel andere cultuur! Dan heb je eigenlijk even rust nodig om alle indrukken op je in te laten werken en dat is in zo'n drukke stad niet mogelijk! Fijn dat je over enkele weken alles rustig kan gaan bekijken met de fiets .. gelukkig dat je nog ruim 2 weken hebt om je fiets weer op orde te krijgen, succes ermee!

Heleen 2015-11-25 09:21:31

hoi sjoerd ik vind je foto heel mooi en in het bijzonder de foto's de van jezelf met die olifant . mooi om je weer te zien groepjes opa