Vakantie is over, laat het reizen beginnen

Italië, Genua

Gisteren hadden we de wedstrijd met veel anderen bekeken. Op de camping waren 2 grote schermen klaargezet en er waren veel mensen die beide teams aanmoedigden.

Vandaag zouden we de boot naar Genua nemen. Deze vertrekt pas om 9 uur in de avond en omdat de haven zo dichtbij was hadden we niet echt veel te doen vandaag.

Na lang wachten op de camping heb ik nog even mijn benzine bijgevuld en blijkbaar ben ik 800 kilometer op een kwart liter gegaan. Een zuinige fiets dus:-)

Het is tijd om op de boot rustig de balans op te maken over Corsica. Wat hebben we het zwaar gehad, met name langs de kust. Maar het was alles dubbel en dwars waard want we hebben echt prachtige stukken gehad op onze route. Ik zou niet snel teruggaan met de fiets, 1x alles zien lijkt me voldoende voor de moeite die het kost. Het is wel de moeite waard om, als ik eenmaal andere vakanties ga maken dan met de fiets, bepaalde stukken nog eens te bezoeken.

Morgenvroeg zullen we om ongeveer 7 uur van de boot af kunnen. We hebben dan een nacht op het dek doorgebracht waardoor er van fietsen niet veel zal komen. We hebben een camping ongeveer 30 kilometer ten oosten van Genua uitgekozen waar we nog samen heen willen gaan. Ik moet eerlijk toegeven dat, hoewel samen zijn zo zijn voordelen heeft, dat ik ook wel graag aan het sologedeelte wil beginnen.