100 dagen op pad

Azerbeidzjan, Tovuz

Vanochtend ben ik herenigd met Phillip. Om half 10 vertrokken we vanaf de afgesproken locatie in de richting van Azerbeidzjan. De weg was eigenlijk erg comfortabel en eigenlijk hadden we de grens een stuk sneller bereikt dan verwacht.

De grens duurde iets langer dan voorgaande grensovergangen. Hoewel de douanier erg vriendelijk was waren de militairen en de mensen die zoeken naar smokkelwaar iets te geïnteresseerd in onze bepakking. Alle tassen moesten open en nadat het duidelijk was dat we echt niets illegaals het land in brachten mochten we door. Opzich best leuk om die mensen zo geïnteresseerd te zien en ze waren ook heel vriendelijk dus geen probleem dat het iets langer duurde.

We zijn erg goed ontvangen door de mensen in dit land, zelfs een applaus van een groep schoolkinderen! Verder is iedereen op een goede manier geïnteresseerd, ze houden enige afstand maar Willem graag meer van ons weten. Een goede eerste indruk dus! Ook het verkeer lijkt een stuk beter geregeld.

Het vinden van een geldautomaat was helaas een groter probleem. Pas na 40 kilometer kwamen we het eerste dorp tegen met een automaat. Hierna moesten we nog eens ruim 35 kilometer tot we een hotel vonden. Dit gebouw is gebruikt voor de europeese spelen van Baku, waarschijnlijk als accommodatie voor de sporters. Al met al hebben we 135 kilometer afgelegd en zitten we alweer in de volgende tijdzone. Ik loop nu dus al 3 uur voor op de Nederlandse tijd.

dat gaat snel, alweer 3 uur verschil! Veel succes maar weer en vooral ook met de kou straks..

Anouk Nijkamp 2015-10-08 20:25:50

Gaat lekker Sjoerd, we zijn benieuwd naar je verhalen over Azerbeidjan!!