De zon is terug!

Oostenrijk, Au an der Donau

De hele ochtend heb ik in de zon kunnen fietsen over eigenlijk perfecte fietspaden en ik kon het grootste deel van de dag dichtbij de Donau blijven en dus was klimmen ook niet echt aan de orde.

In de middag kwamen er wel wat meer wolken maar de temperatuur hing de hele tijd tussen de 30 en 35 graden, eigenlijk een hele comfortabele temperatuur om mee te fietsen!

In Duitsland was ik nog niet kapot van de Donau, vandaag was echter wel anders. Als er even een onderbreking was van de bomen snel even een foto maken van het uitzicht. Wel veel van hetzelfde en dat zal volgens mij tot aan Boedapest nog wel zo blijven.

Ik zit nu op een best kleine camping waar steeds meer fietsers zich verzamelen. Een kleine schatting is dat we nu, om 6 uur, met ongeveer 40 fietsers zijn. Net even in de Doña gezwommen, dat was toch wel erg koud. Volgende duik neem ik liever in een zwembad.

Wenen is nog een kleine 200 kilometer, en Boedapest naar schatting nog 500. Ik verwacht dat ik zaterdag een dag Wenen ga bekijken om zondag weer verder oostwaarts te trekken. Eerst maar de volgende 2 dagen doorfietsen, 10 kilometer is een mooie camping heb ik gehoord, daar zou ik graag vrijdag op een mooie tijd aankomen.

Hij Sjoerd. Misschien kun je nog een klein badje kopen wat in je fietstas past, daar kun je dan warm water in doen als je weer op een camping ben, is wel warm.. ( grapje ). Al een mac tegen gekomen.. Nog heel veel plezier. Opa, Anke en muppet

Anke kimmels 2015-07-15 20:49:40

Hallo Sjoerd Wat is het leuk om je te volgen. Ik neem mijn petje,,als ik die al op zou hebben af. Nog heel veel fiets plezier,,en ik blijf je volgen

Annie kimmels 2015-07-15 21:52:24

Ik geniet elke keer weer van je verhalen +foto>s op je blog. Hoop dat je ermee doorgaat.Weet ook dat veel mensen je blog lezen. Zou leuk zijn als je zaterdag een dag in Wenen kunt zijn.

jannette 2015-07-15 23:05:01

Je bent super bezig.neem in wenen maar een rustdag.heb je wel verdiend. Ronnie en Marianne

marianne 2015-07-16 07:29:53

Dat gaat voortvarend, nu al in Oostenrijk! Mooie omgeving zeg! De camping ziet er erg gezellig uit. Goed van je om de tijd te nemen om ook een dagje Wenen te gaan bekijken. Have fun!!

Lianne 2015-07-16 07:39:45

Dat je nu al in Oostenrijk bent, dat gaat voorspoedig! Wat een prachtige foto's elke keer, dat is genieten om daar allemaal langs te mogen fietsen! Voor ons erg leuk om met je mee te mogen kijken... Veel plezier in Wenen!