Dat fiets weer als een trein

Italië, Mestre

Vanmorgen had ik geen enkele reden om op tijd op te staan, de winkels openen pas rond 9 uur. Het was ook wel de plek om het rustig aan te doen in de morgen, prima bed en een uitstekend verzorgd ontbijt.

Om kwart voor 9 reed ik dan toch maar zonder bepakking de stad in, de fietsenmaker stond net voor de zaak om naar binnen te gaan en hielp me direct. Ideale service en een super aardige man. Ik had alleen nog een schroevendraaier nodig en dan was het me zelf gelukt....achja voor de volgende keer weet ik weer wat meer.

Het viel me qua tijd alles mee, om kwart over 9 zat ik weer op de fiets. De banden hebben een beetje extra lucht gekregen van de fietsenmaker en dat verschil merk ik op de weg, ik rij weer een stuk makkelijker dan voorheen.

Ik had me ingesteld op een saaie route maar plotseling kwamen er weer wat heuvels om mee heen. Ik hoefde er niet over maar qua uitzicht biedt dit toch weer net iets meer. Het was eigenlijk stiekem best een leuke route vandaag. Ook het weer hielp goed mee, waar het de afgelopen dagen eigenlijk te warm werd in de middag was ik bang om op het heetst van de dag nog een kilometer of 20 te moeten rijden. Het bleef echter de hele dag licht bewolkt en ondanks dat het 30 graden was had ik het niet warm op de fiets.

Om half 5 reed ik de camping op waar ik morgen mijn rustdag zal nemen. Deze dag kan ik mooi gebruiken voor een uitstapje naar Venetië, de Italianen die ik onderweg heb gesproken over deze bestemming zijn allemaal erg enthousiast over de stad. Ik ben vooral benieuwd wat het Giethoorn van Italië is...

Toen ik eenmaal alles klaar had besloot ik dat het tijd was om maar weer eens te wassen, wat kan kleding ontzettend stinken zeg! Alles hing aan de lijn, over de tent en over de fiets en ik begon mijn eten klaar te maken. Vlak voordat het eten klaar was begon het, niet helemaal onverwachts, te regenen. Alle kleding maar naar binnen en de stoel onder het afdakje van een halve vierkante meter. Pasta klaar? Mooi, mee naar de stoel en de tent dichtmaken. Op momenten als dit ben ik blij dat ik met een ruime tent reis. Het houdt uiteraard niet over om op deze manier te eten maar het is droog en het past net.