Heerlijk langs het water fietsen

Duitsland, Straubing

Zoals gisteren al geschreven zou ik vandaag de Donau wederom bereiken. Hoewel ik verwacht had dit na 30 kilometer te doen zag ik na een kilometer of 20 ineens een bekend groen bordje; de donauradweg was bereikt!

Het is wel even wennen om weer op fietspaden te zitten. Veel mensen die een dag met de (elektrische) fiets langs de Donau rijden lijken het nodig te vinden om het brede fietspad te verdedigen zodat er niemand langs kan. Heel irritant als je net lekker de smaak te pakken hebt maar dit zal morgen ook wel weer gewoon zijn.

Nadat ik even gestopt was voor de boodschappen vond ik het tijd om een camping uit te zoeken op een goede dagafstand van Kelheim, daar weet ik namelijk een camping die vlak bij het main-donau kanaal ligt. Een geschikte camping was zo’n 10 kilometer verderop en dat leek me goed met het oog op morgen.

Ik kwam om 2 minuten over 1 aan bij de receptie, mittagsruhe van 1 tot 3...lekker dan.
Nouja met de fiets kan je makkelijk langs de slagboom en dan meld ik me na 3 uur wel aan. Hoewel de man om 3 uur niet heel blij keek zei hij er niks van.

De camping kwam me wel heel bekend voor, toevallig stond ik hier tijdens mijn vorige reis ook. Toen was dit een dag rijden vanaf Kelheim waarin ik niet heel veel bijzonders heb gezien. Eens zien of het de andere kant op meer te bieden heeft.