Dag 50; een nieuwe tijdzone

Griekenland, Dispilio

Gisteravond heb ik bij het avondeten mijn laatste Albanische geld uitgegeven. Voor het betalen eraan gedacht om drinkwater voor onderweg te vragen en daarna alles wat ik nog had achtergelaten.

Oeps, vergeten dat ik niks te eten had voor de ochtend en briefjes van 50 euro zijn nou niet bepaald het best in te ruilen in Albanië. Ik had nog nootjes uit Nederland in mijn fietstas en dus ben ik met een rantsoen van 200 gram nootjes en 1 liter water vertrokken. Ik wist dat het niet veel water was en daarom ging ik om half 7 al weg. Dan zou ik voor de warme middag in Griekenland zijn waar ik weer gewoon dingen kan kopen.

Volgens de routeplanner was het nog 55 kilometer, ik heb in 70 kilometer de grens bereikt. Geen idee hoe het kan dat ik altijd een omweg lijk te maken ten opzichte van de routeplanner maar vandaag ben ik er zeker van dat ik de snelst mogelijke route had.

Zonder al te veel problemen rond 11 uur Griekenland ingereden, even tegen de douane zeggen dat ik niks aan te geven had. De beste man een beetje voelen aan de buitenkant van mijn tassen en ik mocht verder. Gelukkig maar want ik zag veel auto's die alles uit moesten pakken.

In Griekenland duurde het nog even voor een eetgelegenheid, maar toch eindelijk een ontbijt om 12 uur...al 6 uur wakker en dan eindelijk een tosti. Dat is ook alles wat ik gegeten heb, ik dacht wel snel een supermarkt of bakker te vinden maar dat ging in die regio niet zo makkelijk.

Nu zit ik in een hostel met een mooi uitzicht op een meer en een stadje. Ik heb een kamer met balkon en privé douche en toilet, best prima eigenlijk want ik wist al dat ik hier in de buurt geen camping zou kunnen vinden.

hallo Sjoerd ik ben blij dat je het goed naar je zin hebt jammer dat Christiaan er niet meer bij is. de afstand van je km op het blok is hemelsbreed verder veel plezier opa en anke

opa kimmels 2015-08-19 19:22:21

Hoi sjoerd, dat is dus echt de dag beginnen met een noot rantsoen:-) Mooi dat je nu al in Griekenland zit.