Wat een fietsers...

Oostenrijk, Krems

Vanochtend wad het eigenlijk best leuk. Met zijn allen bezig om tenten af te breken en lekker genieten van de vroege ochtendzon. Normaal is het afbreken en inpakken best saai maar nu ik er een routine in krijg kan ik, als ik me een beetje kwaad maak, in een half uur vertrekken.

Het zou vandaag warm worden, dat wist ik van te voren. Daarom hadden ik het plan om in de ochtend lekker tempo te maken zodat ik halverwege de middag een camping op kon zoeken. Ik had naar mijn mening om half 3 wel voldoende kilometers dus maar eens vragen waar de volgende camping zou zijn. Normaal heb je er in dit gebied binnen 10 kilometer wel 1 of meerdere want het is echt wel heel toeristisch. Nu wil het geval dat de camping waar ik nu sta nog 18 kilometer verder was. Dit waren 18 lange kilometers, warm, bijna niet vlak (maar even vaak omlaag als omhoog) en door veel oude stadjes met van die rotsblokken als wegdek. Dat schoot dus niet heel erg op voor mijn gevoel. Waarschijnlijk als ik dat deel morgenvroeg nog eens moet doen ga ik er vliegend overheen....

Ik sta nu voor het eerst naast een fietser die langere tijd onderweg is. Een Mexicaan die nu 4,5 maand aan het fietsen is door de USA en Europa. Misschien dat ik later nog maar eens naar Amerika moet, want dat klinkt toch ook wel heel gaaf!

Vandaag ben ik de 100 uren grens door gegaan qua aantal fietsuren. Ik heb net iets meer dan 1.600 kilometer gereden en moet er nog 75 tot aan Wenen. Als ik morgen de camping snel kan vinden hoef ik nog maar 65 kilometer te doen morgen. Heeft er iemand alvast tips voor wat ik zaterdag in Wenen zou kunnen gaan bekijken/doen?

Ha die Sjoerd, Je schiet al aardig op met de tocht. Betreft Tips voor Wenen ligt het eraan waar je interesse ligt, zijn verschillende paleizen te vinden zoals Schloss Schönbrunn ( weet niet of ik dat goed schrijf) en Slot Belvedere. verder heb je in wene Haus des Meeres ( dit is volgens mij een groot zeeaquarium met diverse shows). verder zou ik zeggen gewoon de Stad verkennen :). Veel succes nog verder met je reis.

Rick 2015-07-16 19:46:19

nou, dat schiet mooi op met de kilometers. Ben zelf nog nooit in Wenen geweest maar als je even op tourist info wenen kijkt kun je heel veel vinden en zo een keuze maken die bij jou past. Fijne dag weer voor morgen. Volgens de berichten word het hier een warme dag. Hoor wel hoe het bij jou is.

jannette 2015-07-16 20:12:50

Hello Sloerd, kanjer. Tip voor Wenen, vlak bij het centrum, voor lekkerbekken, bezoek even de "Nash-markt", véél lekkere dingen. Of anders in het centrum restaurant Figlmüller, voor de gróótste en lekkerste originele Wiener schitzel.......Ik spreek uit eigen ervaring. Zet 'm op Sjoerd, nog een klein stukje maar.......;)