Even geduld....

Frankrijk, Saint-Florent

Hoewel ik een tent had was het vannacht niet bepaald een pretje. Gelukkig kreeg ik een lift naar het vliegveld waar ik maar eens vroeg om een update.

Ze waren net aan het discussiëren met Lyon omdat ze daar de spullen hadden gevonden. Wat er precies mis ging weet ik niet maar nu claimden ze weer dat de doos te groot was voor de scanner. Je weet wel, die scanner waar ik hem gisteren zelf doorheen heb gehaald met de nodige moeite... helaas wist niemand dat meer en moesten ze hem opnieuw scannen. Hiervoor moest ik toestemming geven om de fiets uit de doos te halen, dat was voor mij geen probleem.
Na 4 uur wachten kreeg ik een telefoontje om door te geven dat het gelukt was, het voowiel was verwijderd en zouden ze mee zenden. Om 17.15 kon ik mijn fiets afhalen.

Hoewel ik even in een café heb gezeten was het op het vliegveld nog het meest comfortabel om te wachten. Helaas had het vliegtuig vertraging maar om kwart over 6 kwam alles dan eindelijk aan. ‘Even’ de fiets in elkaar zetten en daarna naar St. Florent fietsen was het plan. Een route van ongeveer 30 km over 2 klimmetjes van 500 meter, dat moet toch te doen zijn voor het donker zou worden.

Bij het in elkaar zetten van de fiets kwam ik er achter dat ze niet al te voorzichtig waren. Ik kon mijn linker pedaal niet meer vastmaken, de draad was op de 1 of andere manier beschadigd. Ook waren ze vergeten de quick release mee te sturen, met dat onderdeel zet je het voorwiel vast in het frame. Kortom; nu had ik alle bagage (gelukkig maar!) alleen kan ik er onmogelijk ergens mee naar toe.

Gelukkig kreeg ik na enig aandringen hulp op het vliegveld en kon ik met een taxi naar het hotel waar Christian op mij zat te wachten. Ik hoop morgen in St. Florent de fiets op te kunnen lappen als ik de juiste gereedschappen kan vinden.

Ik ben wel blij dat ik alle spullen terug heb en dat ik bij Christian aangekomen ben. Samen staan we toch sterker en kunnen we een plan maken voor morgen. Of het allemaal te maken is...we zullen het snel maken en dan hopen we donderdag op de fiets te zitten.

Nou sjoerd, dat biertje ziet er iets gezelliger uit dan je fiets.... Ik weet inmiddels dat alles gefixt is met je fiets en dat jullie op pad kunnen. Nu gaan genieten van Corsica.

jannette 2018-06-27 15:38:32

Fijn dat het goed is gekomen. Nou genieten van je vakantie. Veel plezier in corsica.