Alle voorbereidingen zijn getroffen

Georgië, Tbilisi

Philip had wat meer tijd om zich voor te bereiden op Kazachstan en heeft voor de grap opgezocht wat de warmste en koudste temperatuur in (ons deel van) Kazachstan ooit waren in Oktober. Het bleek dat dit waardes van -30 en +20 zijn. Gemiddeld zal het tegen het einde van oktober zo ongeveer 5 graden vriezen, maar we zijn dus gewaarschuwd. Het kan zomaar een stuk extremer worden.

Ik had op internet gevonden dat er 1 outdoor shop is in Tbilisi. Hier ben ik vandaag maar even langs gegaan en hier heb ik voor de zekerheid nog een paar beenwarmers aangeschaft en een buff. Ik ga er van uit dat ik nu gewapend ben tegen flinke koude temperaturen, hoe extreem het kan worden heb ik geen idee van. Ik zal het binnen enkele weken weten.

Het vinden van een internet café met printer was een stukje lastiger, uiteindelijk is ook dat gelukt waardoor ik mijn visum voor Azerbeidzjan nu op papier heb. Morgen heb ik om 9 uur met Philip afgesproken op een plein niet al te ver weg, we zullen dan naar Azerbeidzjan fietsen, wat nog 58 kilometer is.

Georgië is een land waar ik eigenlijk nog wel meer van wil zien later. Ik geloof niet dat de fiets het beste vervoermiddel is om dit land de bezichtigen, een motor lijkt me geschikter. Ik ben benieuwd wat Azerbeidzjan voor ons in petto heeft.

Hopelijk krijgen jullie in Kazachstan niet te maken met zo'n extreme temperatuur als -30 graden! Tijd voor snert..?. Suc6 met het vervolg van jullie reis. Heel interessant om je reisverhalen te lezen!j