Weer een dag van hetzelfde

Turkije, Sinop

De omgeving is prachtig, dat is niet moeilijk om te bepalen. Het enige wat eraan scheelt is dat het allemaal zo veel van hetzelfde is. Vandaag heb ik tot mijn verbazing maar 5 foto's genomen, gewoon moe van alle uitzichten die we al hebben gehad. Nu is het simpelweg doortrappen en zorgen dat we kilometers maken.

Dat laatste is vandaag wederom goed gelukt, we hebben weer 100 kilometer afgelegd over een steeds aangenamer wordend terrein. Slechts 1 klimmetje tot 250 meter, een heel aantal tussen de 100 en 200 meter en als toetje nog een flinke pukkel tot 400 meter. In totaal heb ik na vandaag meer dan 40.000 hoogtemeters gemaakt. Een andere mijlpaal die ik vandaag bereikt heb is de 6.000 kilometer afstand, morgen maar eens zien hoe dat gevierd wordt.

Vlak voordat het donker werd denderden we downhill door een ogenschijnlijk klein dorpje. Helaas was dat het grootste wat er geboden wordt de komende 50 kilometer en pas na het dorp beseften we dat we geen water meer hadden. Gelukkig zijn er regelmatig waterbronnen te vinden in het noorden van Turkije en zo konden we in ieder geval de pasta klaarmaken.

We staan nu op de parkeerplaats van een visrestaurant, op ongeveer 10 meter van de zwarte zee. Eindelijk is de zee kalm genoeg om erin te gaan en is er een gelegenheid. Lekker even opgefrist in het aangename water van de zee en nu lekker op tijd mijn nest in. Morgen staat er als het goed is een dag op het programma met uitsluitend heuvels van maximaal 150 meter, het wordt dus beter en beter.

Jullie zijn lekker kilometers aan het vreten.... hopelijk heb je vandaag nog wel tijd om die bereikte mijlpalen te vieren, ook belangrijk om bij stil te staan, top zeg!