We zijn onderweg!

Frankrijk, L’ill rousse

We zaten vol goede moed op tijd op de fiets. Direct een heuvel om warm te draaien, dat zal vast niet anders worden de komende weken. Ik hoop alleen dat ik een beetje aan het gewicht kan wennen, hoewel het me meeviel om een tempo vol te houden lag dit tempo een stuk lager dan dat van andere fietsers.

Een groep Italiaanse wielrenners klom ook erg traag en we wisselden steeds om van positie. Dat moet er vreemd uitgezien hebben, zo’n clown met volle bepakking tussen al die racefietsen. Overigens vraag ik me inmidsels wel af of ik er niet beter aan had gedaan iets meer op het gewicht van de bepakking te letten. Als we straks cols krijgen van meer dan 1.000 meter zal ik het vast voelen.

Na een uurtje of 3 rustig aan door te hebben getrapt moesten we nog maar een kilometer of 45 tot Calvi, een makkie want het was nog ochtend en we hoefden nog maar 1x omhoog en een afdaling.
Plotseling kwam er een hoosbui en we wouden toch net wat eten dus besloten we bij een bakker te schuilen. De hoosbij bleef komen en gaan en Christian weigerde op Corsica in de regen te rijden. Uiteindelijk hebben we ongeveer 5 uur bij de bakker gezeten waarna de zon weer ging schijnen. We hebben besloten om een camping 10 kilometer verderop op te zoeken en morgen kijken we verder of we wat tijd inhalen. Met al deze vertragingen is het maar goed dat een ronde ongeveer 800 kilometer is, we hebben daarom tijd zat om het af en toe rustig aan te doen. Wel hoop ik morgen een échte fietsdag te kunnen krijgen, die rustige dagen kunnen later ook nog wel. Het weerbericht is in ieder geval goed, vanaf nu zal het iedere dag boven de 30 graden worden.

Fijn dat je weer goed kunt fietsen. En al weer heel wat gebeurd tijdens je vakantie. Nog heel veel plezier en dat het jullie nou mee zit.

Anke kimmels 2018-06-28 19:59:22

Fijn dat jullie nu zijn vertrokken voor jullie fietstocht.geniet van jullie tocht.