Weer solo

Albanië, Pogradec

Vanochtend om 7 uur konden we ontbijten in ons 4 sterren hotel. Klinkt toch wel erg luxe, en het was ook niet verkeerd. Om 8 uur hadden we de fietsen weer klaar voor vertrek en hebben wel afscheid genomen.

Mijn route ging langs een riviertje, tegen de stroom in, naar een hoogte van ongeveer 600 meter met veel kleine klimmetjes gevolgd door vlakke stukken. Daar was een iets groter dorp waarna de echte klim begon, met 10% naar iets meer dan 1.000 meter. Linksaf kon ik de grens met Macedonië zien, ik ging rechts naar beneden richting een meer.

Dit meer ligt dan weer op 750 meter en de weg erlangs is net afgerond. Ze zijn nu bezig een fietspad aan te leggen met verlichting langs de gehele route. Over 2 jaar zal dit deel van Albanië dus echt goed zijn voor fietsers, met 3 campings langs het meer is het voor ,ik nu al goed. Aangekomen bij de camping stopte er een mountainbiker naast me, een Pool die aan de andere kant van het meer, in Macedonië, vakantie viert. Samen even een biertje gedronken en toen ging hij weer verder om zijn rondje van 100 kilometer rond het meer af te maken.

Op deze camping heb ik voor het eerst een warmshower host aangeschreven in de hoop dat ik morgen bij iemand thuis als gast mag verblijven. Als dat lukt zit ik morgen in de omgeving van Kastoria (Griekenland) en lig ik mooi op koers om mijn verjaardag in Istanboel te kunnen vieren.

Ik heb vandaag de mijlpaal van 4.000 weten te bereiken, ik heb begrepen dat er bij mijn blog een lager getal staat maar ik geloof dat die de haarspeldbochten en het verkeerd rijden niet meetelt:-)

Van harte met je 4000km! Op naar Griekenland. Mooie foto's trouwens weer!!

Rianne 2015-08-18 20:27:36

Wow, 4000 km, gefeliciteerd!?

Heleen 2015-08-18 21:22:21

Geweldig om al jouw ervaringen zo te lezen en zien op foto's. Je hebt echt al heel wat meegemaakt zeg. Pfff 4000 km.....dat doe ik je niet na.