Fantastisch afscheid van Tsjechië

Tsjechië, Český Krumlov

Helaas begint mijn luchtbed het te begeven. De lijm tussen de verschillende luchtbanen begint op te lossen waardoor er steeds meer banen samen gevoegd worden. Inmiddels zijn de 4 binnenste banen al samen 1 waardoor ik op een bol moet slapen. Niet ideaal dus.

Eergisteren kreeg ik de tip om Cesky Krumlov, het kleine Praag, te bezoeken. Dit is dan ook de reden dat ik weer zuidwaarts reed, en het is het ook zeker waard!

Hoewel de route niet simpel was ging het wel erg soepel. Om kwart over 12 kwam ik al aan in het stadje en omdat ik de stad in de avond wou bekijken besloot ik maar eens een hostel te nemen. De middag heb ik lekker uit kunnen rusten en op internet een goed restaurant opgezocht.

Aan het begin van de avond ben ik richting de oude binnenstad gelopen. Slechts 1 kilometer vanaf mijn hostel ligt de binnenstad die op de Unesco werelderfgoedlijst staat. Midden in die binnenstad zou mijn restaurant zijn, reserveren was absoluut noodzakelijk stond overal aangegeven maar goed daar was het te laat voor en er waren genoeg redelijke alternatieven.

Eerst maar eens een rond lopen door het oude centrum en door het kasteel. Vanuit het kasteel had je een prachtig overzicht over de binnenstad. Echt super om hier een wandeling te maken! Het mooie is dat het hier zo klein is allemaal dat je met 1 ronde alles al wel herkent en dat maakt het makkelijker dan in een grote stad. Hier vind zelfs ik het leuk om de boel een beetje te verkennen.

Dan het restaurant. Ik had me voorgenomen vandaag een goede ervaring op te doen qua eten en daarom ging ik hier heen. Een heerlijk authentiek restaurant waar het vlees nog midden in de eetzaal werd bereid. Op hoop van zegen vroeg ik of er nog een klein tafeltje was. Nog 1, zei de beste man en daarna pas overmorgen weer. Ik geloofde hem niet helemaal maar na mij kwamen nog vele mensen die teleurgesteld het restaurant verlieten. Wat een geluk had ik me de timing!

Ik zocht al een paar dagen naar een mixed grill, daar had ik erg veel zin in. Vandaag is dat dan op de valreep gelukt! Ik zit nu ruim een uur na het eten nog met de heerlijke smaak in mijn mond dit stuk te schrijven, mocht je hier ooit komen reserveer dan een plekje bij restaurant Krcma Satlava. Het zal je niet teleurstellen.

Het Tsjechische geld is bijna op, met nog 37 kilometer te gaan tot de Oostenrijkse grens kan ik morgen waarschijnlijk nog een luxe lunch scoren om mijn geld op te maken en dan rij ik snel door naar Duitsland om een camping op te zoeken. Tsjechië heeft een erg goede indruk op me gemaakt, zeker na deze laatste dag!

Hee Sjoerd, mooie reisverhalen om te lezen. Vervelend van je matje joh, ik denk even met je mee. Ik heb hier nog een exped synmat ul 9 lw liggen van 1,5 jaar oud. Nieuw in de verpakking. Van 180 voor € 80,-. Ik kan deze opsturen naar een aankomende camping. Laat maar weten of je het wilt. Betaling komt achteraf wel. Fijne tijd nog! Groetjes, Liesbeth Winkel@holidaysport.nl