Bijna in Bastia

Frankrijk, Corte

Vanmorgen werd om 7 uur het ontbijt geserveerd. Omdat we alleen de slaapzak maar in hoefden te pakken zaten we al om half 8 op de fiets. We zaten bovenop een berg waardoor we begonnen met een lange afdaling. Dit is helemaal niet verkeerd alleen op dit vroege tijdstip is het nog best fris om naar beneden te suizen.

Het fietsen was vandaag erg prettig, hoewel we de nodige hoogtemeters hadden was er steeds weer wat anders te zien. Dit maal bijvoorbeeld een koe die tijdens een beklimming ongeveer een kilometer mee bleef rennen.

In Corte hadden we een lunch na een goede ochtend en hier zouden we op zoek gaan naar een camping zo’n 30 kilometer verder. Het bleek dat er voldoende campings zijn maar die zijn allemaal ongeveer even ver van Bastia als de campings in Corte zelf.

Omdat het weer wederom dreigend was besloten we een camping in Corte te zoeken en morgen voornamelijk langs de grote weg naar de laatste camping te fietsen. Deze keus bleek goed want een uur nadat we alles klaar hadden brak er een flinke hoosbui los. Hoewel we van de vriendelijke campingbaas hier niet mochten schuilen in de kantine, verkeerde openingstijden als we zijn Frans goed begrepen, kon dat 100 meter gelukkig wel bij een barretje was gesloten was. Sommige mensen zijn toch ook nog wel vriendelijk als het regent.

Na een korte wandeling en de nodige boodschappen zijn we weer teruggekeerd naar de camping waar het weer langzaamaan begon te regenen. Hopelijk is morgen een mooie afsluiting van het Corsicaanse deel van de reis, overmorgen zullen we namelijk overnachten op de boot naar Genua.

Hi Sjoerd, Corsica heb je ondertussen behoorlijk verkend, bijna een rondje gemaakt. Wanneer je straks in Italiƫ bent ga je per dag vast meer kilometers maken anders ben je nooit op tijd terug voordat de trainingen beginnen. Je schrijft dat er bij jou ook wat regen is gevallen, je mag weten dat hier vanavond ook iets is gevallen. Minuscuul kleine druppeltjes, een eerste begin zeg maar. Het mag wel een week onafgebroken regenen wil de natuur weer een beetje bijkomen. Succes verder!