Zonder ontbijt fietsen; geen succes

Turkije, Gerze

Omdat we de laatste winkel min of meer ongemerkt voorbij waren gegaan hadden we vanochtend niks te eten. Tot hier waren er overal kleine marktjes langs de weg te vinden dus ik had ook niks reserve mee. Na 10 kilometer kregen we beiden een klein broodje van een broodbezorger, na ongeveer 20 kilometer hadden we een soort van restaurantje gevonden waar we een ontbijt konden krijgen.

Omdat het nog steeds op en neer ging heeft dit erg veel tijd gekost, ik voelde me ontzettend zwak en ben echt met een slakkengang hier naartoe gereden. Na het ontbijt ging het beter, de kleine heuvels bleven uiteraard nog wel komen maar omdat Samsun eindelijk op de borden staat heb ik een duidelijk doel voor ogen om naar af te tellen.

Er was niet veel onderweg om mijn mijlpaal mee te vieren maar inmiddels zoeken we iedere dag wel iets om te vieren met een witte magnum met nootjes, een combinatie waar we erg blij van worden:-) Deze was ontzettend moeilijk te vinden dit keer, het kan wel eens de eerste in 100 kilometer zijn geweest. Tenminste, ik had ze al een tijd lang niet gezien en dus smaakte het heerlijk.

Na Sinop was het nog een beetje op en neer gedurende 30 kilometer tot het dorp waar we nu zitten. Omdat ik vanochtend zo traag was hebben we vandaag slechts 80 kilometer afgelegd en hebben we morgen een langs 120 kilometer voor ons. Het ontbijt en middageten hebben we al ingeslagen, onderweg hoeven we alleen maar voor een paar bananen te stoppen en verder kunnen we als het goed is in een goed tempo naar Samsun rijden.

Hou vol!!!

Rianne 2015-09-22 20:36:46

Heey sjoerd. Ik vindt het mooi dat je ongeacht een slechtere dag had toch nog een verhaal hebt kunnen maken, en fotos. je bent bijna bij je paketje, en dat vinden wij al spannend dat je kunt zeggen ik heb het. je haalt het, verder nog veel plezier met je fietsgenoot, en geniet ervan. we genieten iedere dag met je mee, ook al heb je ietz een slechtere dag toi, toi. anke en opa