Nog 1 rustdag dan

Frankrijk, Zonza

Vandaag had ik maar liefst 2 missies, de ene was het beklimmen van een van de mooiste cols op het eiland, volgens Michelin dan, en het andere was geld opnemen.

De eerste missie zijn we samen aangegaan. Na een rustige ochtend begonnen we aan een geleidelijke klim naar de top van de col de bavella op 1.218 meter. Dit klinkt als een beste klim maar nu we kamperen op een meter of 700 meter is het heel erg goed te doen. Het was ook een klim met mooie uitzichten maar heel eerlijk vond in het stuk langs het stuwmeer toch nog een stukje mooier. Misschien mag je in dit geval geen appels en peren met elkaar vergelijken want het is allemaal mooi op een eigen manier.

Nadat we even hebben genoten van het uitzicht en wat gesproken te hebben met andere fietsers die dezelfde col ook hebben beklommen keerden we om en reden we terug naar Zonza. Binnen no-time waren we terug in het dorp waarna onze wegen zich splitsten.

Ik reed verder omlaag om 5 km verderop geld op te kunnen nemen. Langs de kust was ik dit vergeten en in de bergen is het lastiger een bank te vinden. Op zich is 5 kilometer niks maar de steile stukken maken het toch weer een uitdaging op zich. Ik was erg blij te weten dat dit een dag is waarop we verder niks doen en dan is dit stiekem wel leuk om iets van de omgeving te zien terwijl je een simpel doel voor ogen hebt.

Morgen gaan we weer verder. Het is tijd ook, we worden inmiddels herkend in het dorp en dat betekent dat het de hoogste tijd is om de spullen weer in te pakken en door te trekken naar een nieuwe bestemming.