Moskeeën zijn goede plekken

Iran, Kiashahr

De weerberichten waren correct. We werden eindelijk wakker met zonneschijn. Het uitzicht bleek erg mooi te zijn, aan de ene kant de kaspische zee, aan de andere kant de met sneeuw bedekte bergen die tussen de zee en Tehran liggen. Ondanks het prachtige uitzicht beseften we ook dat dit kan betekenen dat we snel in de sneeuw zullen fietsen.

Het fietsen was erg lekker in de zon en ik kon echt genieten van de hele dag. De mensen zijn hier een stuk meer gereserveerd dan in Turkije en dat betekend dat ze je na een aantal vragen met rust laten.

Het plan was om de tent op te zetten en dus hebben we grootse inkopen gedaan in de middag. Bij dit supermarktje die de eer kreeg was de eigenaar erg trots. We zullen hier nog lang herinnerd worden, alleen al door de vele foto's die ze hebben gemaakt.

Tegen vijfen kwamen we een moskee tegen. We besloten hier te proberen onze tent op te zetten. Dit was geen enkel probleem maar een man die daar op dat moment was vond het beter ons in zijn huis te ontvangen. Hier kregen we goed te eten en hij nam ons mee de stad in. Hier werden we gepresenteerd als zijn gasten en we hebben even op het strand gelopen. Eigenlijk een heerlijk avondje al met al.

Mijn remmen worden langzaamaan ook beter. De remblokjes waren blijkbaar totaal op en voor kon ik ze makkelijk vervangen. Achter zijn er wat 'complicaties' maar we hopen dit morgenvroeg nog te kunnen fixen.