Persepolis

Iran, Shiraz

De trein was vanochtend zowaar drie kwartier te vroeg aangekomen. Om kwart over 6 stonden we stinkend en wel op het station en mochten we van het gezin mee naar huis om ons op te frissen en wat spullen achter te laten.

Toen we onze spullen aan het inladen waren kwam de politie langs en die verbood ons met dit gezin mee te gaan. Geen idee wat er aan de hand was maar het gezin ging met een taxi weg en wij hebben ons maar in het stationsgebouw opgefrist.

Na het ontbijt gingen we weer naar de taxi. Enige onderhandelingen later werden we naar Persepolis gebracht, 70 kilometer verder, waar de taxi op ons zou wachten en dan zou hij ons naar een gunstig hotel in Shiraz brengen. De chauffeur vertelde ons dat we voor onze veiligheid niet naar dit gezin moesten gaan. Ik geloof dat ze gewoon meer geld van ons willen hebben door ons in een hotel te laten slapen maar zonder zijn hulp konden wij het adres van het gezin niet vinden.

Persepolis was erg mooi om te zien, dit is een archeologische locatie waar nog erg goede rotstekeningen te zien zijn. Voor Philip het hoogtepunt van zijn reis, hier heeft hij op afgestudeerd.

Eenmaal in het hotel waren we eigenlijk blij rust te hebben. Bij het gezin wordt het vast een hele avond praten en weer druk zijn en hier hebben we een grote kamer met ons drieën en kunnen we uitrusten. Omdat volgens mij de aanvraag voor het visum nog niet officieel gestart is heb ik nog wat meer informatie gezocht. Ik heb nog 2 mogelijkheden gevonden om het visum voor elkaar te krijgen, ik ben er vrij zeker van dat het gaat lukken maar ergens blijft het spannend en onzeker.