Weer goed asfalt!

Iran, Talesh

Vanochtend regende het nog steeds en volgens de verwachtingen hebben we na vandaag nog 2 dagen regen. We hadden weinig zin om te vertrekken, er is totaal geen haast meer voor iets. Toch besloten we het land te gaan verkennen. Hoe eerder we in Tehran aankomen hoe langer we de toerist uit kunnen hangen.

De wegen zijn hier erg goed, ondanks het vele water kunnen we een redelijk tempo halen. Helaas is 1 van mijn remmen kapot waardoor ik een stuk voorzichtiger moet zijn voor kruisingen en andere obstakels. Rond het middaguur hebben we een flinke pauze genomen in een restaurant, wat een berg voedsel kregen we hier! Of dit normale porties zijn hier zullen we snel uitvinden maar volgens ons gaf de beste man flink wat extra.

De meeste mensen lijken ook echt oprecht blij dat we in hun land komen fietsen. Het voelt allemaal zo prettig aan. Bij aankomst in het hotel werden we ontvangen door een stuk of 6 mannen, even fiets en tassen schoonspoelen? Geen probleem, een van de mannen rent ergens heen om een slang te halen en spoelt met plezier de modder van onze spullen af.

In supermarkten hebben we nog geen brood kunnen vinden en aan de rijen bij de bakkers te zien is dat de enige plek waar brood te halen is. Het smaakt wel ontzettend goed zo direct uit de oven...