Montenegro is bereikt

, Bijela

(De locatie de komende dagen is Montenegro, pindat kent dit land nog niet apart dus ik kan alleen Servië en Montenegro als land invoeren)

Goed om in het hostel te blijven. Met een internationaal gezelschap hebben we nog even wat gedronken in een pub dichtbij; een Tsjech, een Kroaat, een Japanner en Christian. Leuk om de avond door te brengen maar een vroeg vertrek voor de boeg dus op tijd naar bed.

Om 6 uur wakker geworden, één van de kamergenoten moest blijkbaar vroeg op en heeft per ongeluk een kast afgebroken. Dat was behoorlijk luidt en daarna niet meer echt in slaap gekomen.

Geen tentje afbreken, alleen tassen inpakken en aan de fiets hangen en we waren weer op weg. We hebben een middagpauze gehouden vlak nadat we Montenegro binnen waren gekomen. De eerste stempel in mijn paspoort is daarmee een feit! Daarna eindelijk kleine zijwegen langs het water. We konden eindelijk naast elkaar fietsen en praten tijdens het fietsen, alleen oppassen voor de deksels want die steken soms tot 5 centimeter boven het asfalt uit.

Om ongeveer kwart over 2 was het alweer ruim boven de 40 graden en waren we het doel van de dag al gepasseerd. Een camping gekozen die toch best goed bevalt, een restaurantje aan de uitgang waar we vanaf 4 uur hebben gezeten en nog even blijven (nu kwart voor 9). De temperatuur blijft aangenaam en als je samen bent is buiten zitten simpelweg leuker.

Christian heeft gedetailleerde kaarten mee tot Griekenland en samen hebben we een plan gemaakt tot Tirana. Ik verheug me op de komende dagen want het ziet er goed uit. Ook mijn route van Tirana naar Griekenland ziet er op de kaart goed uit, ik ga weer een rivier volgen. Hoe het in de praktijk zal zijn zal de komende week wel duidelijk worden.

Hoi Sjoerd, We hebben je gevonden, leuk om zo te zien waar je zit! We wensen veel fietsplezier! Petje af. P.s in september beginnen de trainingen weer??

Corry en Marcel Giesen 2015-08-13 23:02:19

Hallo Sjoerd Het is al weer enkele dagen geleden dat reageerde dus dat doen we nu. Ik vind het knap wat je met die hitte moet opbrengen om toch maar door te fietsen, als ik het lees begin ik al te puffen. Een tip van mijn kant hou je gewicht wel in de gaten.Ik las dat al aan het afvallen bent. Verder succes en tot een volgend schrijven groetjes Bertus

Bertus de Wals 2015-08-14 09:15:36

Ha Sjoerd, Je moet vast even nadenken wie wij zijn... We hebben je ontmoet in Au aan de Donau en later nog bij Wenen. Je hebt nog foto's gemaakt van onze route kaarten. We zijn inmiddels weer ruim twee weken terug in Vught. We hebben Boedapest gehaald en alles is goed gegaan...maar wat was het heet in Hongarije en wat een slechte wegen. Fijn dat het bij jou zo goed gaat. We zijn toch wel jaloers! We blijven je volgen. Heel bijzonder wat je doet... Groetjes Rika